رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

رضا پدیدار در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

تصویب تعطیلی شنبه، بخشی از نگرانی بخش خصوصی را رفع می‌کند

رئیس کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران، موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تعطیلی شنبه با یک اقدام قابل تقدیر و پیامی دلگرم‌کننده برای بخش خصوصی عنوان کرد که بخشی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی را رفع می‌کند.

26 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69904
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و استاندارد اتاق ایران معتقد است: با تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها بخشی از نگرانی فعالان اقتصادی درباره مشکلات انجام عملیات بانکی و حذف ایران از تجارت جهانی در صورت تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برطرف می‌شود.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» گفت: تصمیم اولیه مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها بود و چنانچه این تصمیم قطعی و رسمی می‌شد، با خود پیامدهایی را در بر داشت که در نگاه اول یک اختلاف چهار روزه با تقویم بین‌المللی بود ولی در مرحله بعدی، فعالان اقتصادی ایران در انجام عملیات بانکی درگیر مشکلات زیادی می‌کرد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و استاندارد اتاق ایران تصریح کرد: تصویب شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی هفته توسط مجلس شورای اسلامی، پیام دلگرم کننده‌ای برای بخش خصوصی به همراه دارد. یعنی هنوز خیلی‌ها هستند که به نگاه کارشناسی و علمی نیاز دارند و در تصمیم گیری‌های خود به این نکته توجه دارند و علم و آمار و واقعیت‌ها را پشتوانه تصمیم خود قر آر می‌دهند.

پدیدار تاکید کرد: سال‌هاست که سیاست‌گذاران اقتصادی کشور به پیشنهادها فعالان اقتصادی بی‌توجهی می‌کنند و با بهانه‌هایی، مانند تفاوت مطالبات، یکدست نبودن خواسته‌ها و ناهماهنگی‌ها، نظرات خود را توجیه می‌کنند؛ اما تصمیم اخیر مجلس نشان داد که بخشی از سیاست‌گذاران به فعالان عرصه تولید و تجارت توجه می‌کنند و به خواسته به حق فعالان اقتصادی توجه و تاکید دارند.

به گفته پدیدار قرار بود در راستای هماهنگی با کشورهای جهان و تقویم بین‌المللی، روز شنبه به‌عنوان تعطیلی در نظر گرفته شود که کمیسیون اجتماعی مجلس ابتدا روز پنجشنبه را به‌عنوان روز تعطیل اعلام کرد. سرانجام بعد از بررسی‌های لازم، درباره تعطیلی شنبه، تصمیم جدیدی گرفته شد.

او تاکید کرد: در هیچ کشوری روز پنجشنبه تعطیل نیست و بیشتر کشورهای همسایه روزهای جمعه و شنبه تعطیل هستند و 90 درصد کشورهای جهان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. مجلس یازدهم هم در تصمیم خود بازنگری کرد و شنبه را به جای پنج‌شنبه تعطیل اعلام کرد. البته بخش خصوصی دو دهه هست که درباره تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه می‌گفت که خوشبختانه در این دوره این صدا شنیده شد.

در همین رابطه