رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

تصمیم مجلس درباره تعطیلی روز شنبه، مسئولانه بود

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، تصمیم مجلس برای تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه را تصمیمی آگاهانه و مسئولانه دانست که نشان می‌دهد آنها شرایط اقتصاد و روابط جهانی را درک کرده‌ و به خواست فعالان اقتصادی پاسخ داده‌اند.

26 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69906
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایندگان مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز، پیشنهاد تعطیلی شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی هفته را تصویب کردند. البته این مصوبه باید به تأیید شورای نگهبان برسد. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با استقبال از این تصمیم مجلس، گفت: من به عنوان یک فعال اقتصادی که بیش از 60 سال است در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنم، این تصمیم مجلس را آگاهانه و مسئولانه می‌دانم و از آن تشکر می‌کنم.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»، افزود: این تصمیم نشان می‌دهد که آنها شرایط جهانی را درک کرده‌اند و به خواست فعالان اقتصادی و ملت ایران درباره برقراری بهینه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ داده‌اند. امیدواریم مشابه این تصمیم را در ابعاد دیگر هم مشاهده شویم.

جمعه‌ای تصریح کرد: این تصمیم مجلس نشان از همراهی آنها با واقعیت‌های اقتصاد جهانی است و باعث می‌شود روابط اقتصادی کشور با کشورهای دنیا در بستر زمانی مناسبی اتفاق بیفتد. امیدوارم شورای نگهیان هم با این تغییر همراه باشد.

نائب رئیس اتاق سمنان اظهار کرد: همه کشورها اعتقاد، ایدئولوژی و فرهنگ خاص خود را دارند و براساس آن کار می‌کنند اما مراودات اقتصادی در دهکده جهانی امروز باید هر چه هماهنگ‌تر باشد و این هماهنگی مستلزم یک سری اصولی است که روزهای مشابه کاری یکی از آن برنامه‌هاست.

جمعه‌ای گفت: بیش از 17 کشور اسلامی، روزهای جمعه و شنبه تعطیل هستند و حدود 8 کشور هم در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل‌اند. ما می‌توانیم روز جمعه و شنبه را به عنوان روز تعطیل انتخاب کنیم. این انتخاب‌ها با تاکید بر همه اعتقادات اسلامی و دینی ما، باعث می‌شود بستر همکاری اقتصادی بیشتری با اقتصاد جهان برای ایران هموار شود.

در همین رابطه