رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

موسسه تحقیقاتی دانشگاه لیموژ فرانسه بررسی کرد

المپیک 2024 چه دستاوردهایی برای اقتصاد فرانسه به همراه دارد؟

میزبانی المپیک 2024 برای فرانسه علاوه بر سود 11 میلیارد یورویی و کاهش 50درصدی انتشار گاز کربن، سوددهی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را نیز به همراه خواهد داشت.

29 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69916
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 گزارش موسسه تحقیقاتی Centre de droit et d'economie du sport (CDES) دانشگاه لیموژ فرانسه، درباره جنبه‌های اقتصادی المپیک پاریس، نشان می دهد: بازی‌های المپیک پاریس 2024 بین 6.7 تا 11.1 میلیارد یورو سود خالص اقتصادی برای پاریس به همراه خواهد داشت و بر اساس یک سناریوی دیگر 8.9 میلیارد یورو سود خالص اقتصادی این کشور برآورد شده است.

بر اساس برآوردها، 30 درصد این سود در حوزه گردشگری، 28 درصد در حوزه ساخت‌وساز و 42 درصد در حوزه ساماندهی بازی‌ها نصیب فرانسه خواهد کرد.

انتظار می‌رود بین 2.3 تا 3.1 میلیون تماشاگر در طول بازی‌ها از پاریس دیدن کنند که حدود 64 درصد آنها فرانسوی هستند. طبق گزارش دفتر گردشگری پاریس، فرانسه حدود 2.6 میلیارد یورو، درآمد توسط گردشگرانی که در طول بازی‌ها به پاریس سفر می‌کنند، کسب خواهد کرد.

همچنین 80 درصد سرمایه‌گذاری از بودجه عمومی در نظر گرفته شده برای المپیک که توسط دولت تأمین می‌شود، در منطقه Seine-St-Denis، که یکی از مناطق تازه‌ساز و البته محروم پاریس است، هزینه خواهد شد. به‌عنوان مثال دهکده المپیک در این منطقه ساخته شده که 2800 واحد مسکونی و دو مدرسه جدید را برای استفاده 6 هزار نفر از اهالی این منطقه فراهم خواهد کرد.

بررسی‌های موسسه تحقیقاتی دانشگاه لیموژ فرانسه نشان می دهد: برگزاری مسابقات المپیک 2024، علاوه بر منافع اقتصادی، در راستای اهداف محیط زیستی نیز خواهد بود.

کریستف دوبی، مدیر اجرایی بازی‌های المپیک می‌گوید: المپیک 2024 در راستای نقشه راه استراتژیک IOC برگزار خواهد شد و بر اساس این نقشه راه، در کنار مسئولیت‌پذیر بودن برگزاری مسابقات در راستای اهداف اجتماعی و زیست محیطی، منافع اقتصادی قابل توجهی هم برای میزبان به همراه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، المپیک پاریس، فرصت‌های اقتصادی را برای همه ایجاد می‌کند، اشتغال و کارآفرینی محلی را تقویت و به مردم کمک می‌کند تا مهارت‌های جدید را توسعه دهند.

بر اساس این نقشه راه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در زمان این مسابقات، کاهش 50 درصدی انتشار کربن در راستای منافع محیط زیستی رخ خواهد داد.

تونی استنگوئت، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک پاریس 2024 گفت: ما در پاریس 2024 می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توان مدل جدیدی برای بازی‌ها داشت که هم دیدنی و هم مسئولیت‌پذیرتر باشد.

مقامات برگزارکننده المپیک پاریس 2024 تلاش کرده‌اند که قراردادهای 5 میلیارد یورویی برای کل بافت اقتصادی و همه مشاغل، به‌ویژه مشاغل بسیار کوچک سودمند است. به‌خصوص که حدود 78 درصد از مشارکت‌کنندگان پاریس 2024، مشاغل کوچک و متوسط هستند. برگزارکنندگان همچنین از بازی‌ها به‌عنوان فرصتی برای ارتقای سطح جهانی شرکت‌های محلی استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این 90 درصد از ارائه‌دهندگان خدمات کمیته سازمان‌دهی المپیک 2024، فرانسوی هستند و نزدیک به 181 هزار نفر در نقش‌های مرتبط با بازی‌ها کار می‌کنند یا در حال کار هستند و هدف برگزارکنندگان این است که این فرصت‌ها را به شغلی پایدار و فراگیر تبدیل کنند.

موضوعات :
در همین رابطه