رادیو مجازی اتاق ایران - 6 تیرماه 1403

بر اساس پیش‌بینی‌ها

بازدیدکنندگان المپیک پاریس 500 میلیون یورو خرج غذا و تفریحات می کنند

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که بازیدکنندگان از المپیک 2024 حدود نیم‌میلیارد یورو برای رستوران‌ها و فعالیت‌های تفریحی هزینه کنند.

06 خرداد 1403
کد خبر : 69987
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پاریس در حالی برای سومین میزبانی از المپیک آماده می‌شود که فرانسوی‌ها انتظار دارند برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان، از نظر اقتصادی آورده زیادی برای آنها داشته باشد.

کمیته برگزاری المپیک پاریس، بودجه 4.4 میلیارد یورو در سال 2022 برای فراهم کردن زیرساخت و امکانات پذیرایی از گردشگران سایر کشورها در ایام مسابقات در نظر گرفته است.

مشاغل محلی در پاریس بر اساس یک مطالعه توسط مشاور مالی Deloitte، انتظار دارند که میلیون‌ها بازدیدکننده از پاریس در جریان روزهای برگزاری المپیک، حدود 500 میلیون یورو برای رستوران‌ها و فعالیت‌های تفریحی هزینه کنند.

در این شرایط، حمایت مالی شرکت‌ها از بازی‌های المپیک و پارالمپیک به‌طور فزاینده‌ای تبدیل به تجارتی بزرگ‌ شده است.

کوکاکولا، پیشگام در حمایت مالی المپیک است و اولین قرارداد خود را در سال 1928 امضا کرد. جلوگیری از تغییرات آب و هوا و زیست محیطی در این توافقنامه‌ها نقش اساسی دارند. این برند معروف نوشیدنی وعده داده در طول بازی‌ها تنها به بطری‌های شیشه‌ای قابل بازیافت تکیه کند.

کریستف دوبی، مدیر اجرایی بازی‌های المپیک 2024 المپیک گفت: تمام فعالیت‌ها با هدف تأثیر مثبت بر تجارت، جامعه و عدم تأثیرات زیست محیطی بر کره زمین پایه‌گذاری شده است.

آنتونیو جولیو، معاون شهردار پاریس، همچنین به The Exchange می‌گوید: سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد یورویی برای آماده‌سازی رودخانه سن برای المپیک 2024 پاریس و محافظت از منبع آب حیاتی شهر در برابر آلودگی در نظر گرفته شده است.

موضوعات :
در همین رابطه