رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

رئیس اتاق کرج در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز

ثبت سفارش مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز تولید، در اولویت باشد

رئیس اتاق کرج در پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان البرز گفت: ثبت سفارش مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز تولید کشور جزو اولویت‌ها باشد.

09 خرداد 1403
کد خبر : 70027
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های دولتی استان برای تحقق شعار سال را خواستار شد و گفت: برای دستیابی به خروجی مناسب از برگزاری جلسات قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی در پایان سال جاری از حیث اقدامات انجام شده در این زمینه نیاز است که مدیران مربوطه ضمن اشاره به برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خود، تسهیلگری‌هایی که در امور مرتبط به رفاه و معیشت مردم ازجمله فعالان اقتصادی و تسهیل ارائه خدمات به شهروندان انجام داده‌اند را مشخص کنند.

پرهام رضایی در پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز، افزود: بیش از دو ماه از سال سپری شده؛ اما هنوز در راستای عمل به شعار رهبری و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، در حوزه فعالیت‌های اقتصادی ازجمله تسهیل و تسریع فرآیند ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس اتاق کرج اظهار کرد: برای تحقق هدف‌گذاری در زمینه ثبت صادرات ۲ میلیارد دلاری برای استان در پایان سال ۱۴۰۳ باید زمینه آن ازجمله امکان ثبت سفارش برای فعالان اقتصادی فراهم باشد که متأسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون با تأخیر دوماهه در این مورد، تولیدکنندگان شهریورماه امسال می‌توانند ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات مور نیاز خود را دریافت کنند.

اهمیت تمرکز بر تسهیل تجارت در استان صنعتی البرز

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش‌نامه خلق‌الساعه که اخیراً از سوی وزارت صمت صادر شده اشاره کرد که بر اساس آن امکان ثبت سفارش فقط برای واحدهای تولیدی فراهم بود و شامل واحدهای بازرگانی نمی‌شد.

وی در ادامه افزود: به دنبال اعتراضاتی که نسبت به اعمال محدودیت‌ها در ثبت سفارش داشتیم یک بخش‌نامه دیگر جایگزین مورد قبلی شد که بر اساس آن در حوزه فعالیت شرکت‌های بازرگانی برای ۷۵۰ قلم کالای ضروری مجوز ثبت سفارش را فراهم کردند که متأسفانه مواردی مانند سنجاق‌قفلی، اتوی‌بخار، جت اسکی، چرخ‌خیاطی یا دسته بازی‌های یارانه‌ای جزو این اقلام تعیین شده است، پرسش ما این است که به‌عنوان اقلام ضروری نیاز کشور ما این موارد را شامل می‌شود یا باید مواد اولیه وارداتی و ماشین‌آلات مورد نیاز خط تولید را وارد کنیم.

وی تأکید کرد: البرز با ۴ هزار واحد صنعتی و ۱۶۰ برند ملی، استانی صنعتی است و نیاز است که به واردات و صادرات به‌عنوان دو مقوله مهم رشد تولید در این استان توجه جدی شود.

رئیس اتاق کرج در بخش دیگری با اشاره به مأموریت این اتاق ذیل فعالیت‌های کمیته قرارگاه جهش تولید به‌منظور افزایش صادرات استان به برپایی پاویون اختصاصی اتاق کرج به همراه حضور شرکت‌های البرزی در عرصه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربعی در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو اشاره کرد و آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شاخص برای توسعه برنامه‌های صادرات محور البرز برشمرد.

آمادگی اتاق کرج برای برگزاری دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری

رضایی عنوان کرد: به‌منظور بسط و گسترش روابط بین‌المللی و توسعه صادرات استان هم‌زمان با برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور یک هیات بلندپایه ۱۰۰ نفری از سوریه با حضور مسئولان مهمی ازجمله معاون وزارت بهداشت این کشور در اتاق کرج حضور یافتند و نشست‌های B2B با فعالان اقتصادی البرز در زمینه‌های مختلف ازجمله صنایع دارویی داشتند.

وی دیگر فعالیت مهم این استان در راستای توسعه ظرفیت‌های صادراتی کشور را برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این مجموعه و با همکاری اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و هند برای برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع غذایی هند برشمرد و افزود: این نمایشگاه در بازه زمانی ۲۹ الی یکم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و با معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشورمان در رویداد مذکور می‌توانیم صادرات ایران به کشور هند را افزایش دهیم.

رئیس اتاق کرج همچنین با توجه به اهمیت بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روش‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی گفت: با توجه به ظرفیت‌های آموزشی اتاق کرج برای برگزاری دوره‌های آموزشی در این مورد آمادگی داریم.

موضوعات :
در همین رابطه