رادیو مجازی اتاق ایران - 29 خرداد 1403

رئیس اتاق کرج از وزیر صمت درخواست کرد

دستورالعمل‌های دولتی مخل کسب‌وکار بازنگری شود

رئیس اتاق کرج در جریان بازدید وزیر صمت از طرح‌های تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد با طرح مشکلات فعالان بخش خصوصی خواستار توجه جدی دولت به اصلاح و بازنگری دستورالعمل‌های مخل کسب‌وکار شد.

26 خرداد 1403
کد خبر : 70131
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال صنعتی در نقاط مختلف کشور، تأکید کرد: انجام این مهم از رسالت‌های اصلی این وزارتخانه است.

عباس علی‌آبادی، در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های تولیدی و صنعتی در شهرستان اشتهارد استان البرز، گفت: اقدامات لازم در خصوص توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی البرز و رسیدگی به وضعیت لکه‌های صنعتی این استان که به‌تازگی تبدیل به شهرک شده‌اند با رویکرد حفظ محیط‌زیست و توجه به فن‌آوری بالا دنبال خواهد شد.

در ادامه این بازدید، پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج نیز در گفت‌وگو با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اهم مسائل و مشکلات بخش خصوصی کشور به‌ویژه تولیدکنندگان و صنعتگران البرز در حوزه تأمین ارز و فرآیند واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات را مطرح و بر رسیدگی به این موضوع تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج همچنین با اشاره به تعدد قوانین خلق‌الساعه به‌عنوان مانع جدی سد راه فعالیت‌های بخش خصوصی خواستار توجه جدی دولت به تنظیم، اصلاح و یا بازنگری بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط به فعالیت‌های حوزه تولید و صنعت شد که گاهی موانع جدی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی و پیشبرد اقدامات مؤثر بخش خصوصی در این زمینه است.

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد، نخست یک واحد صنعتی تولید کامیون تریلر با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی و با ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ دستگاه کامیون کشنده در شهرک صنعتی کوثر به بهره‌برداری رسید.

در ادامه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، یک مجتمع تولید محصولات آلومینیومی در شهرک صنعتی اشتهارد با سرمایه‌گذاری 1720 میلیارد تومانی و تولید سالانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول به بهره‌برداری رسید، طرح دیگری نیز در یک مجموعه تولیدکننده ظروف آلومینیومی و پلاستیکی مورد استفاده در تولیدات آرایشی، بهداشتی و نوشیدنی در این شهرک صنعتی افتتاح شد.

موضوعات :
در همین رابطه