عید سعید غدیر، عید ولایت و امامت مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 4 تیرماه 1403

مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران منتشر کرد

وضعیت اقتصاد ایران؛ بینش‌های رئیس‌جمهور جدید و پیشنهادهای بخش خصوصی

گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها» ضمن ترسیم وضع موجود کشور و چشم‌اندازهای متصور برای آینده به بررسی الزامات و پیشنهادهایی پرداخته که باید مدنظر رئیس جمهوری آینده قرار گیرد.

27 خرداد 1403
کد خبر : 70155
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران، با انتشار گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها» تلاش کرده تا با ارائه مختصری از وضع موجود کشور و بیان روند برخی شاخص‌های کلان اقتصادی و چشم‌اندازهای متصور برای آینده آنها، تصویری کلی از مسیر فعلی و پیش روی اقتصاد کشور ارائه و متناسب با آن، پیشنهادهای اصلی بخش خصوصی، بیان کند.

تقریباً در تمامی دولت‌های گذشته، سیاست‌گذاری بلندمدت و کلان اقتصادی به‌منظور تغییرات ساختاری در اقتصاد ایران، با ناکامی مواجه بوده است و آنچه فضای غالب سیاست‌گذاری را قبضه کرده، سیاست‌گذاری‌های مناسبتی و اقتضایی بوده است. به عبارتی فعالان اقتصادی یا به دلیل وابستگی اقتصاد به نفت، در معرض شوک‌های خارجی قرار داشتند و یا به دلیل عدم وجود برنامه‌ای هدفمند و قابل‌اجرا، در معرض تصمیمات خلق‌الساعه قرار دارند. فضایی که قربانی اصلی آن، تولید و درنتیجه اشتغال و رفاه عمومی است.

 

متن کامل گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها» را اینجا دریافت کنید.

 

در همین رابطه