رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

50 میلیون پوند جایزه برای مسابقات تنیس ویمبلدون

گردش مالی گرنداسلم 2024 چقدر است؟

مجموع جوایز مسابقات تنیس ویمبلدون 2024 به عنوان قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان با افزایش 11.9 درصدی به 50 میلیون پوند رسید که نشان‌دهنده گردش مالی قابل توجه این رویداد از نظر درآمدهای تبلیغاتی و حق پخش تلویزیونی است.

13 تیر 1403
کد خبر : 70309
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قدیمی‌ترین مسابقات تنیس جهان از دوشنبه در لندن آغاز شد تا با رقابت ستاره‌های تنیس دنیا، هواداران ورزش در دو هفته پیش‍رو شاهد هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها قبل از المپیک پاریس باشند.

میزان جایزه پرداختی به برنده گرند اسلم ویمبلدون به عنوان یکی از معیارهای اعتبار این مسابقات شناخته می‌شود و مورد توجه رسانه‌ها و علاقمندان قرار می‌گیرد. مبلغ جوایزی که برای این مسابقات پرداخت می‌شود از منظر اقتصادی نیز نشان‌دهنده گردش مالی این رویداد از نظر درآمدهای حق پخش تلویزیونی، تبلیغات و اسپانسرینگ است. تبدیل شدن ورزش و سرگرمی به صنعت با این گردش مالی مفهوم پیدا کرده است.

  امسال مجموع جوایز ویمبلدون 2024 به 50 میلیون پوند رسیده است. جوایز 50 میلیون پوندی شامل مسابقات تک نفره، دو نفره و میکس است و نشان‌‎دهنده افزایش 11.9 نسبت به سال گذشته است. مجموع جوایز سال گذشته این تورنمنت، 44 میلیون و 700 هزار پوند بود.

برنده عناوین انفرادی مردان و زنان هر کدام 2.7 میلیون پوند را به خانه خواهد برد و نایب قهرمانان 1.4 میلیون پوند درآمد خواهند داشت.

اعطای جایزه در این مسابقات از همان دور اول آغاز می‌شود به طوری که برای رسیدن به دور اول جایزه 60 هزار پوندی به هر ورزشکار تعلق می‌گیرد حتی اگر در همان مسابقه اول بازنده و حذف شود. دور به دور با پیشروی ورزشکار مبلغ جایزه رشد می‌کند. 

کارلوس آلکارس و مارکتا وندروسوا به عنوان قهرمانان بخش انفرادی مردان و زنان، در سال گذشته 2.35 میلیون پوند، هر کدام جایزه دریافت کردند. برای امسال جوایز قهرمان انفرادی مردان و زنان در سال 2024، 14.9درصد افزایش یافت.

جایزه قهرمان بخش دوبل مردان و زنان هم با رشد 8.3درصدی از 600 به 650 هزار پوند افزایش پیدا کرده است. جایزه بخش میکس هم با 1.6 درصد افزایش از 128هزار پوند به 130 هزار پوند رسیده است.

ویمبلدون یک باشگاه تنیس بسیار معتبر و انحصاری با تنها 500 عضو است و این سوال پیش می‌آید که این باشگاه چگونه بودجه چنین مسابقات بزرگی را تأمین می‌کند.

به نوشته فوربس، درآمد مسابقات ویمبلدون از طریق جذب اسپانسر، حق پخش تلویزیونی، بلیط فروشی، امتیازات و کالاها تامین می‌شود. این مسابقات در سال 2017، 289 میلیون دلاری درآمد داشت.

در این سال حق پخش تلویزیونی با 160 میلیون دلار 55.4 درصد، درآمد ویمبلدون را تشکیل داد. این تورنمنت همچنین از طریق اسپانسر 47 میلیون دلار( 16.3درصد)، فروش بلیط 47 میلیون دلار(16.3درصد) و امتیاز و کالاهای تجاری 35میلیون دلار(12.1درصد) درآمد کسب کرد.

 

 

 

مسابقات ویمبلدون با پیشینه ۱۴۷ساله از نگاه بسیاری معتبرترین و باشکوه‌ترین رویداد تنیس جهان به حساب می‌آید و امسال شاهد صدوسی‌وهفتمین دوره این گرند اسلم هستیم که با حضور کلیه ستارگان تنیس جهان به جز رافائل نادال برگزار می‌شود. اسطوره اسپانیایی که خود را مهیای حضور در المپیک پاریس می‌کند، ترجیح داد به لندن سفر نکند تا بتواند تمرینات خود را پیگیری کند.

نواک جوکوویچ قهرمان هفت دوره رقابت‌ها که سه هفته پیش جراحی مینیسک انجام داد به‌رغم تردیدها خود را به مسابقات رسانده و برای قهرمانی باید پنجه‌درپنجه مدعیان جوانی همچون یانیک سینر و کارلوس آلکاراس بیندازد.

  در جدول زیر نیز تاریخچه جوایز ویمبلدون را می‌توانید مشاهده کنید:

 

موضوعات :
در همین رابطه