رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دو مقام ارشد پژو و رنو اعلام کردند

ایران، هاب تولید خودروهای فرانسوی در منطقه می‌شود

نمایشگاه خودرو در تهران به محلی برای رونمایی از خودروهای جدید از برندهای مطرح خودروسازی شده است. پژو و رنو به عنوان شرکای فرانسوی ایران در خودروسازی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تولید در ایران را برای صادرات به کشورهای منطقه، جدی بگیرند.

27 بهمن 1395
کد خبر : 7032
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر منطقه خاورمیانه گروه پژوسیتروئن و قائم‌مقام ارشد شرکت رنو در اظهاراتی جداگانه اعلام کرده‌اند که ایران را به پایگاه تولیدی خود تبدیل می‌کنند.

یک مدیر ارشد شرکت پژوسیتروئن اعلام کرده است: این گروه خودروسازی فرانسوی در مواجهه با موضع خصمانه دولت دونالد ترامپ، به سرمایه‌گذاری در تولید ایرانی ادامه می‌دهد و تولیدش را افزایش خواهد داد. ژان کریستف کمار، مدیر منطقه خاورمیانه گروه پژوسیتروئن پیش از این گفته بود این شرکت در زمینه تولید خودروهای پژو در ایران و صادرات آن به بازارهای دیگر متعهد خواهد بود.

به گفته کمار، تعهد پژوسیتروئن، صادرات 30درصد خودروهای تولید شده در ایران به بازارهای دیگر است و ایران هاب صادراتی پژو در منطقه خواهد شد. مدیر منطقه خاورمیانه گروه پژوسیتروئن، اعلام کرده بود: فراموش نکنید که ما و ایران‌خودرو در قالب یک شرکت مشترک (ایکاپ) فعالیت می‌کنیم و طبیعی است ما هم به‌عنوان سهامدار این شرکت به‌دنبال سودآوری از آن باشیم از این‌رو می‌خواهیم با کاهش هزینه‌ها، امکان صادرات خودروهای تولیدشده در ایران به بازارهای منطقه را فراهم کنیم.

قائم‌مقام ارشد خودروسازی رنو فرانسه نیز در اظهارنظری جداگانه گفته بود: رنو می‌خواهد ایران را به پایگاه تولیدی خود تبدیل کند. برنارد کمبیه، در چهارمین همایش بین‌المللی خودرو، با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از فروش رنو در سال گذشته متعلق به آفریقا و خاورمیانه و هند بوده است، فروش خوب این شرکت در ایران را مدیون همکاری شرکای خود عنوان کرده بود. این شرکت نیز طبق قواعدی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قراردادهای خودروسازان ایرانی با طرف‌های خارجی تعریف کرده، موظف است 30درصد از خودروهای تولیدی خود در ایران را به بازار خارجی صادر کند.

«لورنس ون‌ دن اکر» قائم‌مقام رنو در حوزه طراحی محصول نیز اخیرا از احتمال ایجاد مرکز طراحی این خودروساز فرانسوی در ایران خبر داده است. به گفته او شرکت رنو هم‌اکنون در حال مطالعه برای بازار ایران و امکان‌سنجی درباره ایجاد مرکز طراحی خود در این کشور است.

موضوعات :
در همین رابطه