رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

در نشستی با حضور معاون سفارت سوئیس در تهران

ظرفیت‌های توسعه روابط تجاری سوئیس و ایران بررسی شد

در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، ظرفیت‌های توسعه روابط تجاری سوئیس و ایران و انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

27 تیر 1403
کد خبر : 70401
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، عنوان شد: فهرستی از اولویت‌های همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور از جمله برگزاری نشست همکاری‌های تجاری ایران و سوئیس با حضور سفرا، تجار و بازرگانان دو کشور برای آشنایی با فرصت‌ها، قوانین و مقررات تجارت و سرمایه‌گذاری در سوئیس، تهیه شده است که در مکاتبه‌ای به اطلاع سفارت سوئیس خواهد رسید.

ژولین بریگه، معاون سفارت سوئیس در ایران، با اشاره به حضور شرکت‌های سوئیسی در ایران و علاقه این کشور به تجارت با ایران، گفت: مشکلاتی در خصوص انتقال‌های مالی وجود دارد که امیدوارم این موارد در آینده نزدیک برطرف شود.

او با اشاره به حجم تجارت ۱۴۰ میلیون دلاری ایران و سوئیس، افزود: این میزان شامل ۱۲۰ میلیون دلار صادرات سوئیس به ایران و ۲۰ میلیون دلار صادرات ایران به سوئیس است که نشان از افزایش صادرات ما به ایران و کاهش صادرات ایران به سوئیس دارد.

سما فرخنده نژاد، مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران نیز موضوع ایجاد شرکت‌های مشترک (joint venture ) بخصوص شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بین دو کشور را طرح کرد که با استقبال بریگه مواجه شد.

فرخنده نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و دارویی را مطرح کرد که برگه در واکنش گفت: این اتفاق با موافقت اتاق‌های بازرگانی سوئیس ممکن خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه