ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

رئیس اتاق بجنورد در دیدار با سفیر اسبق ایران در ترکمنستان

خراسان شمالی نقش ویژه‌ای در تجارت با ترکمنستان دارد

در نشست هیات رئیسه اتاق بجنورد با سفیر اسبق ایران در ترکمنستان، ضمن بررسی ظرفیت‌های استان خراسان شمالی برای تجارت با ترکمنستان، بر نقش ویژه این استان برای توسعه تجارت با این کشور تاکید شد.

27 تیر 1403
کد خبر : 70407
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، ترکمنستان را ازجمله کشورهای آسیای میانه عنوان کرد که می‌تواند نقش مهمی در تسهیل روابط تجاری ایران و آسیای میانه داشته باشد.

عباس کاظمی در نشست هیات رئیسه اتاق بجنورد با سفیر اسبق ایران در ترکمنستان، افزود: خراسان شمالی باوجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، بهداشت و سلامت برخوردار است که نقش ویژه‌ای در مراودات تجاری با این کشور دارد.

علی‌محمد جاجرمی، قائم‌مقام اتاق بجنورد نیز در این دیدار بر اهمیت راه‌اندازی گذرگاه مرزی در استان تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی گذرگاه مرزی در خراسان شمالی می‌تواند نقش حیاتی در تسهیل و گسترش مراودات تجاری با ترکمنستان ایفا کند. این گذرگاه نه‌تنها باعث افزایش حجم تجارت بین دو کشور خواهد شد، بلکه زمینه‌ساز رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه خواهد بود.

همچنین رحمان بردی افروز، نایب‌رئیس اتاق بجنورد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی میان ایران و ترکمنستان، گفت: نزدیکی فرهنگی و تاریخی میان دو کشور می‌تواند به تقویت روابط تجاری کمک شایانی کند. فهم متقابل فرهنگ‌ها و زبان‌ها، فرصتی است که تجار ایرانی می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند و درنتیجه، مسیرهای جدیدی برای همکاری‌های اقتصادی باز شود.

ارباب خالص، سفیر اسبق ایران در ترکمنستان در این دیدار به سفرهای گذشته خود به استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، گلستان و به‌ویژه خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت بالقوه‌ای در امر تجارت با کشور دوست و همسایه ترکمنستان است.

وی افزود: علی‌رغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها، ایران هم‌اکنون روابط اقتصادی خوبی با ترکمنستان دارد و بازار این کشور دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است. باید زمینه تسهیل در امر تجارت برای تجار فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه