رادیو مجازی اتاق ایران - 6 مرداد 1403

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی مطرح کرد

جامعه متکی به نیروی انسانی به توسعه‌یافتگی می‌رسد

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه نیروی انسانی بالاترین ارزش را در توسعه دارد، گفت: اگر جامعه‌ای به نیروی انسانی اتکا داشته باشد، به توسعه‌یافتگی می‌رسد و به همین دلیل در اتاق کرمان آموزش نیروی انسانی مورد تأکید قرار دارد.

08 مرداد 1403
کد خبر : 70507
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: آموزش زیرساختی‌ترین عامل توسعه و پیشرفت کشور است و اتاق کرمان در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی، طرح پویش کرمان دانا را با سه هدف شامل کمک به توسعه زیرساختی آموزش (مدرسه‌سازی)، شکل دادن آموزش‌های مهارتی و توسعه دانش مدیریتی اجرایی کرده است.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست توجیهی اجرای تفاهم‌نامه اتاق کرمان و شرکت بنیان دانش و خرد مبین، افزود: در اجرای این تفاهم‌نامه با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی، ۳۰ هزار دانش‌آموز کم برخوردار استان به‌ویژه در مناطق محروم، آموزش‌های رایگان دریافت می‌کنند.

طبیب زاده، اظهار کرد: در بخش احداث مدرسه اتاق کرمان متعهد به ساخت 120 مدرسه 6 کلاسه شده که بخش عمده‌ای از آن اجرایی شده که این اقدام موجب ایجاد نهضت مدرسه‌سازی در استان شد و طی مدت اجرای پویش کرمان دانا احداث 500 مدرسه به‌جز تعهدات اتاق توسط سایر خیرین در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: در شکل‌دهی آموزش‌های مهارتی نیز، اجرای روش‌های جدید آموزشی لازم بود که امیدواریم با تحقق اهداف این تفاهم‌نامه شاهد افزایش معنادار ارتقا سطح آموزش در کرمان، افزایش پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها و المپیادها باشیم.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان، گفت: اتاق کرمان به‌عنوان یکی از بهترین اتاق‌های ایران در همه برنامه‌ها ازجمله مدرسه‌سازی در قالب پویش کرمان دانا و همچنین در اجرای این تفاهم‌نامه برای آموزش دانش‌آموزان کم برخوردار یار و همراه ما بوده که جای قدردانی دارد.

رضا رضایی، با بیان اینکه در این طرح قرار است 30 هزار دانش‌آموز کم برخوردار تحت آموزش قرار بگیرند، افزود: امیدواریم این طرح نیز مانند طرح گهر زمین در جنوب استان، با موفقیت پیش رود و دانش‌آموزان بسیاری منتفع شوند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر روی آموزش دانش‌آموزان، منجر به رشد معدل دانش‌آموزان و ارتقا رتبه‌های کنکور آنها به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

رضایی بیان کرد: این اقدام اتاق بازرگانی درواقع وقفی در حوزه آموزش است و ما و کارشناس مسئولان آموزش متوسطه دوره دوم در این وقف مسئول شناسایی و معرفی دانش‌آموزان کم برخوردار هستیم. وی اظهار کرد: بومی گزینی در آموزش‌وپرورش لحاظ شده و خوشبختانه در جذب نیرو، آمار متقاضیان از شرق و جنوب استان افزایش یافته است.

در ادامه این نشست رئیس هیات مدیره شرکت بنیان دانش و خرد مبین گفت: میزان دلسوزی و دغدغه‌مندی در اتاق کرمان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان کم‌نظیر و بی‌نظیر است و احساس مسئولیت و تفاوت رفتارها به‌خوبی در این استان احساس می‌شود.

حامد طاهری این طرح در بستری به نام اپلیکیشن بنیان در اختیار دانش‌آموزان، سفیران مهارت و مربیان قرار می‌گیرد و تاکنون برای 42 درس مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم محتوای آموزشی تولید شده است.

 وی ادامه داد: قصد داریم ایرادات آموزشی دانش‌آموزان را با این آموزش‌ها برطرف کنیم و در رابطه با هر درس، فایل تدریس، جزوه و بانک سؤالات دانش‌آموزان را در اختیار آنها قرار دهیم.

موضوعات :
در همین رابطه