رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

در نشست هیات تجاری بوسنی در اتاق البرز عنوان شد

اعلام آمادگی البرز برای توسعه صادرات محصولات حلال به بوسنی

همایش تجاری هیات بوسنی و هرزگوین و فعالان اقتصادی البرزی، در اتاق البرز برگزار شد.

30 بهمن 1395
کد خبر : 7051
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

همایش تجاری هیات بوسنی و هرزگوین و فعالان اقتصادی البرز، در اتاق البرز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشست تخصصی بین فعالان اقتصادی استان و هیات تجاری بوسنی گفت: استان البرز برای مشارکت و سرمایه گذاری با کشور بوسنی و هرزگوین در زمینه تولید انواع محصولات غذایی و دارویی حلال اعلام آمادگی کرد.

رحیم بنامولایی گفت: نظر به اینکه دو کشور ایران و بوسنی مسلمان و دارای فرهنگ مشترک اسلامی هستند این استان آماده همکاری در زمینه تجارت غذای حلال با  بوسنی و هرزگوئین است.

رحیم بنامولایی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا در تجارت بین‌المللی حلال تحت برندهای ملی و بین‌المللی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم، زیرا تولید کنندگان ایرانی توانسته‌اند محصولات حلال را با کیفیت بالا به بازارهای هدف صادر کنند.

بنامولایی با اشاره به حل شدن مشکل ویزای تجار بوسنیایی افزود: امیدواریم با رفع مشکلات بانکی بین دو کشور بستر همکاری تجاری دوجانبه بین دو کشور افزایش یابد. بوسنی با بازارهای اروپایی تجارت خوبی دارد که می‌تواند به عنوان پل ارتباطی تجاری ایران با اروپا باشد.

وی با اشاره به حضور شهردار کانتون توزلا بوسنی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله بازیافت زباله با این شهر همکاری داشته باشیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به روابط خوب دوکشور قبل و بعد از برجام گفت: امیدواریم  هر دو کشور براساس این یادداشت گام های ارزنده‌ای در زمینه توسعه همکاری برداشته و حضور شرکای بوسنی در این استان بلندمدت باشد.

بنامولایی ادامه داد: این استان با بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور شناخته شده که در بخش‌های مختلف از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو وکشاورزی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل است.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های موجود در بخش صنایع کوچک و بستر لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان تاکید کرد: امروز تولید کنندگان البرز در تولید بسیاری از کالاها در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار داشته و بخش زیادی از نیاز کشور را برطرف و در صورت فراهم بودن بستر، صادرات موفقی خواهند داشت.

دو کشور مصمم به گسترش روابط

سفیر بوسنی و هرزگوین با تأکید بر فراهم بودن گسترش روابط تجاری دو کشور گفت: ما آماده میزبانی از وزیر امور خارجه و مذاکره با مقامات ایران هستیم. امیدواریم با حضور ایشان در کشور بوسنی، روابط تجاری بیش از پیش گسترش یابد.

کمال موفتیچ افزود: ما هیات های تجاری عالی رتبه از بوسنی و هرزگوین داشته‌ایم و سفارت بوسنی تمام تلاش خود را برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور انجام خواهد داد.

در ادامه این نشست جمال مماگیچ شهردار شهر کانتون توزلای بوسنی و هرزگوین گفت: شهر کانتون توزلا پذیرای هیات‌های تجاری از استان البرز است. استان البرز و بوسنی دارای ظرفیت‌های مناسبی برای تقویت همکاری ها داشته و امیدواریم حجم مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات تجاری و مشارکت در سرمایه گذاری دو کشور با شناخت کامل فعالان اقتصادی از توانایی های یکدیگر، گسترش می‌یابد.

در همین رابطه