رادیو مجازی اتاق ایران - 10 مرداد 1403

فرج‌الله معماری در نشست شورای گفت‌وگوی سمنان

همه باید برای کمک به دولت تلاش کنند

رئیس اتاق سمنان با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: پیرو فرمان مقام معظم رهبری، همه باید برای کمک به دولت تلاش کنند.

13 مرداد 1403
کد خبر : 70542
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان، با اشاره به حوادث چند ماه اخیر و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات، با قدردانی از درایت و سکان‌داری مقام معظم رهبری در ایجاد آرامش در کشور، از تلاش‌های محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری نیز تشکر کرد.

فرج‌الله معماری در صد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، با تسلیت ایام محرم افزود: بسیار خرسندیم که در فضایی امن و آرام که به تدبیر مقام معظم رهبری فراهم شده بود انتخاباتی پرشور برگزار شد و مسعود پزشکیان بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد.

وی تأکید کرد: همه باید پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش خود را در جهت کمک به دولت و موفقیت آن به کار بگیرند.

در ادامه این نشست، دو موضوع در دستور کار قرار گرفت: ۱- اختلاف‌نظر سازمان امور مالیاتی و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با موضوع معافیت شرکت‌های حمل‌ونقل از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده (موضوع بند ۱۳ از بخش ب ماده ۹ قانون ارزش‌افزوده مصوب ۱۴۰۰) و ۲- مشکلات صنعتگران حوزه سرامیک استان موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان با حداکثر ۵ نفر کارگر.

در موضوع اول، حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، گفت: در جلسه گذشته جز ۱۳ بند ب ماده ۱۹ در خصوص شرکت‌های حمل‌ونقل محل مناقشه بود که طی تفسیری این خدمات صرفا شامل حال کسانی می‌شود که کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند و صدور بارنامه در واقع یک نوع خدمات جانبی است بنابراین به این موضوع تسری پیدا نمی‌کند.

وی افزود: با توجه به اختلاف‌نظر اداره کل راهداری و سازمان امور مالیاتی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری کشید و در واقع معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم نظر سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده صدور بارنامه را تائید کرد.

زیاری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای سمنان نیز در این خصوص گفت: ما گمان می‌کنیم نظر خود مدیران امور مالیاتی هم این‌گونه نباشد که شرکت‌های حمل‌ونقل معاف نباشد، خدمات جانبی هیچ اسمی از انواع خدمات جانبی که شامل صدور بارنامه شامل خدمات جانبی نیست یعنی اگر بارنامه صادر نشود حمل‌ونقلی صورت نمی‌پذیرد. خدمات جانبی شامل خدماتی مانند بیمه فوروارد و چیزهای دیگر است. پس چگونه است که در قانون سال ۱۴۰۰ صدور بارنامه برای مسافربری معاف می‌شود قانون که یکی است امیدوارم در این خصوص فکر اساسی اندیشیده شود.

در موضوع دوم یعنی؛ مشکلات صنعتگران حوزه سرامیک استان موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان با حداکثر ۵ نفر کارگر، استاندار سمنان اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده این مورد به نتیجه رسیده است.

در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز با تسلیت ایام محرم، از رئیس و مجموعه اتاق سمنان جهت برگزاری جلسات مستمر شورای گفت‌وگو تقدیر کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

هاشمی در ادامه با تأکید به ظرفیت بالای شورای گفت‌وگو در اصلاح و تدوین قوانین از کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی خواست تا مشکلات احصا شده را با پیشنهادات و راهکارهای خود به دبیرخانه شورای گفت‌وگو ارسال کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی در جلسات اصلی شورای گفت‌وگو مطرح گردد و مصوبات متناسب با آن تهیه و به نهادهای ذی‌ربط ارسال شود.

وی تأکید کرد: باید با تمام توان و همکاری و همفکری بخش‌های مختلف دولت و بخش خصوصی در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی گام برداریم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ما باید در حوزه صرفه‌جویی دقت لازم را به کار بگیریم تا هم عموم مصرف دچار مشکل نشوند و نیز برای تولیدگران و صنعتگران ما خللی ایجاد نشود.

استاندار سمنان بار دیگر از نمایندگان استان خواست تا در جلسات شورای گفت‌وگو حضور جدی و مستمری داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات حوزه‌های مختلف صنعت و تولید آشنا شوند و در جریان روند کارهای شورا قرار بگیرند.

هاشمی کمبود آب در استان را بزرگ‌ترین مشکل استان دانست و عدم راه‌اندازی و صدور مجوز برای صنایع آب بر را خواستار شد. همچنین از تشکیل جلساتی در رابطه با پس آب استان در هفته جاری خبر داد.

در انتهای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد از نقش سپاه استان در این عملیات به تعبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و اعلام کرد: به همین مناسبت برنامه یادواره شهدای عملیات مرصاد هم در منطقه عملیاتی مرصاد برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه