رادیو مجازی اتاق ایران - 13 مرداد 1403

با اسپانسری کاروان‌های المپیک و پارالمپیک

خطوط هوایی جهان با المپیک پاریس سودسازی می‌کنند

خطوط هوایی مطرح جهان با اسپانسری کاروان‌های المپیک و پارالمپیک کشورشان، منافع مالی زیادی را از برگزاری مسابقات المپیک 2024 پاریس کسب می‌کنند.

13 مرداد 1403
کد خبر : 70547
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 المپیک تجارت بزرگی است. در کنار حق پخش تلویزیونی مسابقات، تجارت و فروش بلیت، حمایت مالی شرکتی نقش مهمی در درآمدزایی دارد. با این حال، از منظر خدمات سفر، Airbnb تنها شرکتی خدمات سفر و اقامتی است که در حال حاضر یکی از 10 اسپانسر اصلی کمیته بین‌المللی المپیک، است.

 این فقط نیمی از داستان است. راه‌های زیادی وجود دارد که یک شرکت می‌تواند از نزدیک با بازی‌های المپیک ارتباط داشته باشد، بدون اینکه در جمع اسپانسرهای رسمی مسابقات باشد و با کمیته بین‌المللی المپیک قرارداد ببندند.

برای خطوط هوایی، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها حمایت مالی از تیم‌های المپیک و پارالمپیک کشورشان است. در حالی که به نظر می‌رسد برخی تنها با گرفتن عکس همراه با ورزشکاران در فرودگاه راضی هستند، برخی دیگر برای استفاده از این معامله قدمی فراتر می‌گذارند.

در حالی این روزها مسابقات پاریس 2024 در حال برگزاری است، به برخی از چشم‌نوازترین کمپین‌های هواپیمایی از تورنمنت ورزشی تابستان در ادامه اشاره شده است.

خطوط هوایی دلتا

دلتا اخیراً یک همکاری 8 ساله جدید با کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده امضا کرده است. این قرارداد بازی‌های المپیک 2028 را که قرار است در لس‌آنجلس برگزار شود را نیز پوشش می‌دهد.

 به مناسبت این قرارداد، این شرکت یکی از جدیدترین هواپیماهای خود را با طراحی خاص رنگ‌آمیزی کرد. روی بدنه این هواپیما «TEAM USA» نقش بسته است و نشان‌های المپیک و پارالمپیک و تصاویر قرمز، سفید و آبی با اشاره افقی ظریفی به برج ایفل پاریس را در خود دارد.

دلتا به‌عنوان بخشی از قرارداد حمایت مالی به‌عنوان خط هوایی رسمی کاروان المپیک ایالات متحده، سفر همه ورزشکاران ایالات متحده را مدیریت می‌کند. با این حال، شروع بازی‌های پاریس نمی‌توانست در زمان بدتری برای این شرکت باشد.

دلتا بیش از هر اپراتور بزرگ دیگری از قطع شدن CrowdStrike (سیستم فناوری اطلاعات) و اختلال و تأخیر در پروازها خورد.

ایر کانادا

ایر کانادا، اوایل سال جاری همکاری بزرگی را به‌عنوان خط هوایی رسمی برای تیم‌های المپیک و پارالمپیک این کشور تمدید کرد. این قرارداد شامل المپیک زمستانی در سال 2030 نیز می‌شود.

برای بالا بردن بیشتر اعتبار این توافق، این شرکت هواپیمایی یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای خود، بوئینگ 777 را در طرحی طلایی خاص رنگ‌آمیزی کرد. علاوه بر عناوین پرفروش «Go Canada Go» در کنار هواپیما، آرم معمولی برگ افرای قرمز با نسخه طلایی متمایز جایگزین شده است.

طبق قرارداد جدید، ایر کانادا در مدت المپیک بیش از 1000 ورزشکار و اعضای کمیته ملی المپیک کانادا به را به پاریس خواهد برد.

این شرکت بیش از سه دهه است که از تیم کانادا به اشکال مختلف حمایت مالی کرده است. این شرکت هواپیمایی رسمی تیم المپیک کانادا از سال 1988 و تیم پارالمپیک کانادا از سال 2007 است.

کانتاس

شرکت هواپیمایی ملی استرالیا از طرح ویژه «برو استرالیا» به نشانه حمایت مالی خود از تیم‌های المپیک و پارالمپیک این کشور رونمایی کرد. بوئینگ 787 دریم لاینر دارای گرافیک سفارشی در رنگ‌های سبز و طلایی است که به‌طور سنتی با تیم‌های ورزشی استرالیا مرتبط است.

ارتباط رسمی کانتاس با بازی‌های المپیک به سال 1948 بازمی‌گردد، زمانی که این شرکت هواپیمایی ورزشکاران و سایر همراهان کاروان استرالیا را برای اولین بار به المپیک لندن برد. اخیراً، بخش مهندسی این شرکت به طراحی بالشتک‌های سفارشی و دستگاه‌های پشتیبانی کمک کرده است تا مسافران پارالمپیک بتوانند راحت‌تر در پروازهای طولانی‌مدت سفر کنند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که کانتاس برای اولین بار بدون توقف به پاریس که 17 ساعت و 20 دقیقه، زمان پرواز آن طول می‌کشد، خدمات می‌دهد. برای این منظور در 12 جولای، یک مسیر جدید از پرث در غرب استرالیا به پایتخت فرانسه راه‌اندازی شد.

ویز ایر

برای اثبات اینکه حتی خطوط هوایی ارزان قیمت هم می‌توانند جایگاه بازاریابی پیدا کنند، می‌توان به Wizz Air اشاره کرد.

این شرکت هواپیمایی خط هوایی رسمی تیم مجارستان است. برای این قرارداد، Wizz یکی از هواپیماهای ایرباس A321neo خود را با طرح طلایی چشمگیر رنگ‌آمیزی کرده است. این هواپیمای جدید با ظاهری مناسب برای اولین بار در مسیر بوداپست به پاریس پرواز کرد.

برخلاف برخی از شرکت‌های هواپیمایی دیگر که یک پرواز ویژه را چارتر می‌کنند، همه ورزشکاران و پرسنل پشتیبانی کاروان مجارستان همراه با مسافران معمولی، پرواز می‌کنند. ویز ایر این را به‌عنوان فرصتی برای مسافران توصیف می‌کند تا در طول سفر با ستاره‌های ورزشی ملاقات کنند.

زولت گیولای، رئیس کمیته المپیک مجارستان در این باره گفت: قبلاً با حسادت به هواپیماهای المپیک کشورهای دیگر نگاه می‌کردیم اما حالا من بسیار خوشحالم که ورزشکاران مجارستانی می‌توانند احساس کنند که چقدر مهم هستند، چقدر مردم از آنها حمایت می‌کنند و من از ویز ایر بسیار سپاسگزارم.

ایرفرانس

ایرفرانس به‌عنوان شریک رسمی پاریس 2024، اعلام کرد انتظار دارد از هر پنج ورزشکار بین‌المللی بیش از یک نفر، با پروازهای این شرکت هواپیمایی برای حضور در المپیک راهی پاریس شوند.

اوایل این ماه، این شرکت جدیدترین هواپیمای خود را با نام A350 که از خط مونتاژ در کارخانه ایرباس در تولوز در جنوب فرانسه خارج شده بود، معرفی کرد. این هواپیما به‌افتخار پایتخت فرانسه، «پاریس» نام‌گذاری شده است. این به دنبال تصمیمی در سال 2019 برای احیای سنت سابق نام‌گذاری هواپیماهای خود به نام شهرهای فرانسه است.

مشارکت تجاری ایرفرانس در بازی‌های المپیک در مرکز پاریس بسیار بیشتر قابل مشاهده است. تا 11 آگوست، این شرکت یک فضای نمایشگاهی اختصاصی در کاخ توکیو در پاریس دارد. این فضا که برای بازدیدکنندگان در هر سنی طراحی شده است، 300 متر مربع مساحت دارد. این نمایشگاه، شامل تورهای مجازی کابین خلبان و نمونه‌ای از آخرین صندلی کلاس تجاری این شرکت و رستوران ایرفرانس است.

بریتیش ایرویز

یکی از نام‌های بزرگ که امسال غیبت آن به چشم می‌آید، بریتیش ایرویز است. این شرکت سابقه طولانی در خدمات‌دهی و حمل‌ونقل ورزشکاران کشور به مسابقات ورزشی در سراسر جهان دارد. با این حال، اوضاع برای پاریس 2024 کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

با توجه به راه‌آهن سریع‌السیر بدون توقف بین لندن و پایتخت فرانسه، کاروان انگلیس برای رفتن به پاریس از خدمات ریلی قطار یورو استار استفاده می‌کنند. به‌عنوان بخشی از یک قرارداد حمایت چندملیتی، این شرکت راه‌آهن با سازمان‌های ورزشی در بلژیک، آلمان و هلند نیز همکاری کرده است.

دو قطار طلایی ویژه تابستان امسال در سراسر شبکه در حال تردد هستند. در طول بازی‌های المپیک پاریس، یورو استار انتظار دارد بیش از 2000 ورزشکار المپیک و پارالمپیک را به همراه پرسنل پشتیبانی منتقل کند. این شرکت مدعی است که این همکاری به تیم‌ها کمک می‌کند تا انتشار گازهای کربن را تا 96 درصد در مقایسه با پرواز کاهش دهند.

موضوعات :
در همین رابطه