رادیو مجازی اتاق ایران - 14 مرداد 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق بجنورد با نماینده ولی‌فقیه مطرح شد

حمایت از بخش خصوصی با توسعه زیرساخت‌ها ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در دیدار با فعالان و نمایندگان بخش خصوصی این استان، با اشاره به فقدان زیرساخت‌های لازم در این استان، بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی با رفع این کمبودها تأکید کرد.

15 مرداد 1403
کد خبر : 70562
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بجنورد با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تأکید شد.

عباس کاظمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با تشریح اهداف و رسالت‌های اتاق بازرگانی، گفت: اتاق به‌عنوان تشکلی که بخش خصوصی را نمایندگی می‌کند، اقداماتی نظیر کمک به توسعه صادرات، معرفی بازار و کالاهای ایرانی به دیگر کشورها، صدور و تمدید کارت بازرگانی، اخذ گواهی مبدأ و مجوز، تشکیل اتاق‌های مشترک با دیگر کشورها، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام نوری، امام‌جمعه بجنورد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نام‌گذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، از عدم توجه کافی مسئولان به این موضوع ابراز نارضایتی کرد.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم، ازجمله راه‌آهن و فرودگاه، با مشکلاتی در جذب سرمایه‌گذار مواجه است و حمایت از بخش خصوصی با رفع این کمبودها ضروری است.

در ادامه نشست، جاجرمی، نائب رئیس اتاق بجنورد، بر لزوم حذف موازی‌کاری بین دستگاه‌های اجرایی به‌منظور بهبود محیط کسب‌وکار تأکید کرد و یکی از عوامل تأخیر در بهره‌برداری پروژه‌ها را عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها دانست.

وی همچنین به اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی برای ارتقای توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و خواستار اعمال سیاست‌های تشویقی برای بخش صنعت شد.

زهرا معینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد نیز با اشاره به چالش‌های تولید در کشور و استان، حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال و بهبود سرانه درآمد استان را خواستار شد.

خدابنده، عضو هیات رئیسه اتاق بجنورد، رتبه پایین استان خراسان شمالی در سرانه درآمد را نشان‌دهنده عدم توجه کافی به اقتصاد استان دانست و خواستار تغییرات اساسی در استان و همراهی اتاق بازرگانی به‌عنوان مشاور و نماینده بخش خصوصی شد.

وی به مشکلات معیشتی مردم و نقش دولت در اقتصاد اشاره کرد و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد.

سید علی شریعت، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد، به مشکلات مالیاتی صنعت آرد در استان اشاره کرد و گفت: مالیات‌های بالا و نبود زیرساخت‌های لازم، از موانع اصلی توسعه اقتصادی استان هستند.

محمد صمدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد با اشاره به چالش‌های مالیاتی و مشکلات تولیدکنندگان، اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهبود وضعیت تولید دانست.

در پایان این دیدار، اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بجنورد، حمایت همه‌جانبه مسئولان از بخش خصوصی را ضروری دانستند و بر لزوم همکاری و هماهنگی برای تحقق شعار سال و توسعه اقتصادی استان تأکید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه