رادیو مجازی اتاق ایران - 15 مرداد 1403

المپیک 2024 سفر گردشگران چینی به اروپا را افزایش داد

برگزاری بازی‌های المپیک 2024 علاوه بر افزایش قابل توجه سفر گردشگران چینی به فرانسه، رونق اقتصاد ورزش در چین را به همراه داشته است.

15 مرداد 1403
کد خبر : 70567
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 بازی‌های المپیک 2024 پاریس باعث افزایش سفر گردشگران چینی به فرانسه و اروپا و افزایش رزرو و فرصت‌های اقتصادی شده است.

 آمارهای پلتفرم‌های گردشگری آنلاین چین، اخیراً افزایش قابل‌توجهی در رزرو سفرهای خارجی نشان می‌دهد و بازی‌های المپیک پاریس باعث افزایش سفر گردشگران چینی به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی شده است.

داده‌های Ctrip، آژانس مسافرتی آنلاین چین، نشان می‌دهد که رزرو توریست‌های چینی که در طول بازی‌های المپیک (۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت) به پاریس سفر می‌کنند، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

پلتفرم سفر Tongcheng نیز افزایش قابل‌توجهی را از سفر گردشگران چینی به فرانسه گزارش کرد. در اولین هفته پس از شروع المپیک، رزرو پرواز از شهرهای بزرگ چین به پاریس بیش از 150 درصد افزایش یافت و رزرو هتل در مرکز شهر پاریس بیش از چهار برابر سال گذشته افزایش یافت.

در طول این رویداد، Ctrip به افزایش 143 درصدی رزرو هتل در سراسر اروپا توسط گردشگران چینی اشاره کرد. رزرو سفرهای چارتر به اروپا هم با مقاصد محبوب از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا 68 درصد افزایش پیدا کرده است.سفر به انگلیس و شهرهایی مانند بوداپست، کاتالونیا و لاتزیو در بین بازدیدکنندگان چینی محبوب‌تر بوده است.

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد سفر چینی‌ها، چندین شرکت هواپیمایی مسیرهای پروازی جدیدی به اروپا را راه‌اندازی کرده‌اند. خطوط هوایی چین شرقی، 16 سفر رفت و برگشت بین شانگهای و پاریس اضافه کرد. خطوط هوایی Junyao و China Eastern Airlines نیز پروازهای مستقیم از شانگهای به بروکسل، منچستر و مارسی را اضافه کردند.

بر اساس آمار پلتفرم Umetrip در چین، رزرو پرواز به فرانسه از 24 ژوئیه تا 11 اوت حدود 1.1 برابر سال نسبت به سال قبل افزایش یافته است،در حالی که رزرو پرواز به اروپا از مقصد چین حدود 89 درصد افزایش یافته است. Qunar، یک ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی آنلاین، از افزایش 2.4 برابری رزرو پروازهای بین‌المللی به پاریس در طول المپیک در مقایسه با سال قبل خبر داد. 

 یک گزارش تحقیقاتی توسط Minsheng Securities، بهبود سریع پروازهای بین‌المللی و دامنه وسیع‌تر کشورهای بدون ویزا را به‌عنوان عوامل کلیدی در شعاع سفر گسترده شهروندان چینی در تابستان امسال می‌داند.

رونق گردشگری متقابل است و گردشگران فرانسوی نیز بیشترین بازدید را در این ایام از چین داشته‌اند. داده‌های Ctrip نشان‌دهنده افزایش ۷۲ درصدی ورود توریست‌های فرانسوی به چین در طول بازی‌های المپیک نسبت به سال گذشته است.

از مقاصد محبوب چینی برای گردشگران فرانسوی می‌توان به شانگهای، پکن، گوانگژو، شیامن، چنگدو، ونژو، ووهان، نانجینگ، شنژن و کونمینگ اشاره کرد.

همچنین اقتصاد المپیک توجه به ورزش را در چین افزایش داده است. پلتفرم تجارت آنلاین VIPSshop گزارش داد که کلمات کلیدی مانند "Olympics" و "Olympic style" در حال ترند هستند. غول‌های تجارت الکترونیک چینی مانند علی‌بابا نیز با تبلیغات ویژه برای کمک به فروشندگان چینی در بازار اروپا، از فرصت المپیک سود می‌برند.

فروش کفش‌های مخصوص دویدن آفرود، تی‌شرت‌های خشک‌شونده سریع، پیراهن‌های چوگان ورزشی و ضد آفتاب‌های کودکان در چین دو برابر شده است.

برندهایی مانند New Balance شاهد افزایش فروش بیش از 200 درصدی نسبت به سال گذشته بودند وبرندهای Xtep، Under Armour، FILA و Anta نیز رشد قابل‌توجهی را فروش تجربه کردند.

موسسه Yongxing بیان می‌کند که بازی‌های المپیک باعث فروش و استفاده بیشتر لباس‌های ورزشی می‌شود. در این راستا، کمیته‌های بین‌المللی المپیک کشورهای مختلف با برندهای چینی، همکاری‌های جدیدی را شروع کرده‌اند و انتظار می‌رود اثر المپیک مزایای پایداری را به همراه داشته باشد.

در مجموع پیش‌بینی می‌شود رویدادهای ورزشی بزرگ جهان در سال 2024 به رشد باکیفیت برندهای لباس ورزشی بینجامد.

موضوعات :
در همین رابطه