رادیو مجازی اتاق ایران - 15 مرداد 1403

دفتر نمایندگی اتاق قزوین در اربیل عراق افتتاح شد

در راستای تسهیل و تقویت ارتباط فعالان اقتصادی استان قزوین و اقلیم کردستان عراق دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق گشایش یافت.

16 مرداد 1403
کد خبر : 70577
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در راستای تسهیل و تسریع در امور ارتباطی فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق با بازرگانان استان قزوین و همچنین تعامل مطلوب‌تر میان روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های اقلیم و دفاتر اتحادیه صادرکنندگان این خطه، دفتر نمایندگی اتاق قزوین در شهر اربیل، آغاز به کار کرد.

مهدی عبدیان، رئیس اتاق قزوین در مراسم افتتاح این دفتر، گفت: فعالیت این دفتر به‌صورت عملیاتی از دو ماه قبل شروع شده و امروز به مناسبت برپایی نمایشگاه آن را به‌صورت رسمی افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو رابط اتاق در این دفتر نمایندگی فعالیت می‌کنند. این دفتر نمایندگی در مرکز شهر اربیل در بلوار کردستان در ساختمان ۲۴ طبقه برج نوروز واقع شده و دارای ۱۳۰ مترمربع زیربناست. با افتتاح این دفتر زمینه ارتباط بهتر و آنلاین اتاق قزوین با روسای اتحادیه‌های صادراتی و فعالان اقتصادی در کل اقلیم با استان‌های حلبچه، دهوک، سلیمانیه، اربیل و کرکوک فراهم می‌شود.

رئیس اتاق قزوین گفت: این دفتر مکان و پایگاهی ثابت و مطمئن برای فعالان اقتصادی نیز هست که به‌تازگی وارد فعالیت اقتصادی می‌شوند که می‌توانند توانمندی‌های خود را معرفی کرده و برای دریافت نیازمندی‌ها اقدام کنند.

عبدیان تصریح کرد: اربیل درواقع پایتخت سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان است و به دلیل امنیت بالا و استقرار دفاتر سرمایه‌گذاران موصل و کرکوک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ضمن آنکه شهر اربیل باوجود مرزهای ابراهیم خلیل و عرعر و مرزهای ترکیه به‌عنوان مسیر مهمی برای صادرات و واردات کالا و کانون مراودات تجاری بین‌المللی است و راه‌اندازی دفتر اتاق می‌تواند در معرفی توانمندی‌های صادراتی استان قزوین به‌صورت مستمر نیز نقش مؤثری ایفا کند.

بازرگانان، فعالیت‌های خود را از مسیر دفتر قزوین در اربیل انجام دهند

رئیس اتاق قزوین در بخش دیگری از این مراسم، گفت: برای موفقیت در امور تجاری و برخورداری از حمایت‌های اتاق بازرگانی توصیه می‌کنیم همه فعالیت‌های فعالان اقتصادی در اقلیم کردستان با همکاری دفتر نمایندگی اتاق در اربیل صورت گیرد.

عبدیان با تأکید بر اینکه نگاه ما پشتیبانی همه‌جانبه از فعالان اقتصادی و تجاری است، افزود: امروز کار اقتصادی و تجاری در اربیل به دلیل حضور شرکت‌های موفق و بزرگ و برند خارجی در اقلیم کردستان بسیار سخت شده اما مزیت و ویژگی ما داشتن مشترکات فرهنگی و دینی با اقلیم است و با علاقه زیادی که در میان مردم این اقلیم برای ارتباط بیشتر با ایرانیان دیده می‌شود ما می‌توانیم از این فرصت برای حضور بیشتر استفاده کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه