رادیو مجازی اتاق ایران - 21 مرداد 1403

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد

بیکاری جوانان در جهان رو به کاهش است

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد: بیکاری جوانان در سراسر جهان در سال گذشته به پایین‌ترین میزان در ۱۵ سال گذشته کاهش‌یافته است و احتمالاً تا سال آینده به کاهش خود ادامه خواهد داد.

23 مرداد 1403
کد خبر : 70624
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سازمان بین‌المللی کار در گزارشی اعلام کرد: سال گذشته ۶۴٫۹ میلیون نفر بین ۱۵ تا ۲۴ سال در سراسر جهان بیکار بودند که با نرخ ۱۳ درصد بیکاری برابری می‌کند و پیش‌بینی کرد که این نسبت طی دو سال آینده بیشتر کاهش می‌یابد و به ۱۲٫۸ درصد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهد رسید.

به عقیده این سازمان بین‌المللی، بهبود در بازار کار ناشی از نرخ‌های رشد اقتصادی قوی پس از پایان همه‌گیری کرونا است که تقاضا برای نیروی کار جوانان را تحریک کرده است.

نرخ بیکاری جوانان در سال ۲۰۲۳ در بیشتر مناطق به نرخ قبل از همه‌گیری خود بازگشته و کاهش‌یافته است؛ اما نه در همه مناطق. براساس گزارش سازمان بین‌المللی کار برای جوانان کشورهای عربی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه، نرخ بیکاری جوانان در سال گذشته بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

برای کشورهای عربی، این ادامه روند پیش از دوران همه‌گیری کرونا بود. اما برای زیرمناطق آسیایی، نرخ بیکاری نشانی از تغییر جهت نسبت به رشد قوی‌تر سال‌های پیش از همه‌گیری کرونا را نشان می‌دهد.

سازمان بین‌المللی کار  همچنین خاطرنشان کرد: میانگین سنی بسیار پایین جمعیت در آفریقا نسبت به کشورهای توسعه‌یافته‌تر، سؤالاتی را در مورد پایداری اقتصادی در آنجا ایجاد کرده است. این سازمان گفت که «زلزله جوانان» پدیده‌ای قریب‌الوقوع است و به این معنی است که ایجاد شغل در حال تبدیل‌شدن به یک موضوع مهم برای ایجاد عدالت اجتماعی و بهبود آینده اقتصاد جهانی است.

این گزارش خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر و مؤثرتر، ازجمله در زمینه تقویت ایجاد شغل باهدف مشخص ایجاد مشاغل برای زنان جوان، تقویت نهادهایی که از جوانان در مسیر انتقال به بازار کار حمایت می‌کنند و مقابله با نابرابری‌های جهانی از طریق بهبود همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌های دولتی و خصوصی و تأمین مالی برای توسعه شده است.

در همین رابطه