رادیو مجازی اتاق ایران - 23 مرداد 1403

صنعت ساختمان چین زیر سایه رکود

سرمایه‌گذاری در بخش املاک چین 10.2 درصد کمتر شد

سرمایه‌گذاری املاک در چین در هفت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰٫۲ درصد کاهش‌یافته است. این کاهش پس از کاهش ۱۰٫۱ درصدی در ۵ ماه‌ اول سال جاری رخ‌داده است.

27 مرداد 1403
کد خبر : 70660
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روند کاهش سرمایه‌گذاری در بخش املاک در چین به امری مداوم تبدیل‌شده است. آمارهای جدید نشان از آن دارند که نرخ سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد چین در هفت ماه اول سال جاری، در پی کاهش ۱۰٫۱ درصدی در پنج ماه اول سال، ۱۰٫۲ کاهش‌یافته است، آن‌هم در شرایطی که دولت مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی را برای تقویت احساسات بازار آغاز کرده است.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که فروش املاک براساس مساحت در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه ۱۸٫۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش‌یافته است، درحالی‌که در ژانویه تا ژوئن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

شروع ساخت‌وسازهای جدید که براساس مساحت زمین اندازه‌گیری می‌شود، پس از کاهش ۲۳٫۷ درصدی در نیمه اول سال، ۲۳٫۲ درصد در سال کاهش‌یافته است.

وجوه جمع‌آوری‌شده توسط توسعه‌دهندگان املاک چین پس از کاهش ۲۲٫۶ درصدی در ژانویه تا ژوئن، ۲۱٫۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش‌یافته است.

مقامات چینی تلاش‌ها را برای حمایت از بخش مشکل‌دار املاک و مستغلات، ازجمله کاهش هزینه‌های خرید و کاهش نرخ وام مسکن، افزایش داده‌اند. بااین‌حال، این اقدامات تاکنون برای تقویت یک بهبود معنادار کافی نبوده است.

موضوعات :
در همین رابطه