رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در دیدار هیات تجاری مالزی با فعالان اقتصادی خرمشهر مطرح شد

نیاز به تمهیدات دولت‌ها برای گسترش روابط اقتصادی

رئیس اتاق خرمشهر در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کوالالامپور ابراز امیدواری کرد با گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و کوالالامپور افقی جدید در ارتباطات تجاری این دو شهر به وجود آید.

30 بهمن 1395
کد خبر : 7068
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری کشور مالزی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی کوالالامپور به اتاق خرمشهر آمده و با رئیس و هیات رئیسه این اتاق دیدار کردند.

رئیس اتاق خرمشهر در این نشست ضمن اشاره به توجه و علاقه همیشگی سرمایه‌گذاران خارجی به خوزستان به دلیل ثروت‌های خدادادی و منابع طبیعی بیان کرد: خرمشهر به‌واسطه شرایط ویژه جغرافیایی و منابع خاص از دیرباز بیش از سایر مناطق استان مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

هانی فیصلی افزود: وجود خرمشهر در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، شرایط مناسب‌تری را برای این شهرستان به وجود آورده است. قرار گرفتن خرمشهر در کنار دو رودخانه مهم و استراتژی اروند و کارون، وجود راه‌های ارتباطی و ترانزیتی چهارگانه در این منطقه و بهره‌مندی از تسهیلات و معافیت‌های ویژه منطقه آزاد در کنار سایر استعدادهای خاص و ویژه زیرساختی و طبیعی این منطقه ظرفیت‌ها و شرایط ویژه‌ای را جهت جذب سرمایه‌گذار ایجاد کرده است.
رئیس اتاق خرمشهر ضمن اعلام امیدواری برای افزایش دعوت از هیات‌های تجاری متعدد جهت ورود به این منطقه و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی باهدف رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد: دعوت از هیات‌های تجاری به جهت دیدار از منطقه نه‌تنها به هدف توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری بلکه به‌منظور زدودن چهره غلط و نادرست ترسیم‌شده از ایران توسط استکبارهای جهانی نیز هست.

فیصلی ابراز امیدواری کرد: با گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و کوالالامپور افقی جدید در ارتباطات تجاری این دو شهر به وجود آوریم.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی کوالالامپور بعد از معرفی این اتاق و دامنه وسیع فعالیت‌های تجاری آن بیان کرد: پس از بازدید اخیر وزیر صنعت مالزی از ایران امیدواری فراوانی جهت گسترش سطح معاملات تجاری با ایران به وجود آمده است.

سرمد مجدالدین در ادامه گفت: در مراودات خارجی به تمهیدات مناسب دولت‌ها برای گسترش تعاملات نیاز داریم که امیدواریم با توجه به علاقه دو طرف به گسترش سطح همکاری‌ها، این تمهیدات به‌سرعت انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی کوالامپور گفت: استقبال، پذیرش و انگیزه اتاق بازرگانی خرمشهر را تاکنون در هیچ منطقه‌ای مشاهده‌ای نکرده‌ایم و امیدوارم که اتاق خرمشهر با پذیرش دعوت اتاق کوالالامپور و سفر به این کشور سرفصل جدیدی در روابط را ایجاد و آغازی برای کارهای مشترک ایجاد کند.

موضوعات :
در همین رابطه