رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در اتاق کرمان انجام شد

بررسی مشکلات گردشگری کرمان با حضور مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور

مدیران آژانس‌های مسافرتی مطرح کشور، طی سفر 2 روزه خود به کرمان با متولیان گردشگری استان نشستی برگزار و شرایط کنونی این صنعت را تحلیل کردند.

01 اسفند 1395
کد خبر : 7076
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیران آژانس‌های مسافرتی مطرح کشور، طی سفر 2 روزه خود به کرمان با متولیان گردشگری استان نشستی برگزار و شرایط کنونی این صنعت را تحلیل کردند.

در این نشست مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور، تبلیغات با محتوای ضعیف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، نبود زیرساخت‌های لازم در برخی سایت‌های گردشگری، عدم ارتباط مناسب شرکت‌های گردشگری با شرکت‌های هواپیمایی، نبودن تابلوهای راهنمای گردشگران و کاتالوگ‌های معرفی جاذبه‌ها به زبان انگلیسی و عدم حضور کرمان در نمایشگاه‌های گردشگری را ازجمله نقاط ضعف گردشگری استان عنوان کردند.

همچنین قیمت بالای خدمات، عدم رسیدگی لازم به امکانات موجود، وجود نداشتن اقامتگاه‌های مناسب و عدم نوسازی و بهسازی برخی مکان‌ها نیز از موارد مطرح‌شده در این نشست بود. در ادامه، راه‌اندازی پروازهای خارجی، اعمال تخفیف برای تورها و تهیه یک بسته کامل از جاذبه‌های گردشگری استان و خدمات ارائه‌شده به گردشگران، استفاده هر چه بیشتر و بهتر از وحدت، همدلی و هماهنگی فعلی موجود بین بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان، برای رونق گردشگری استان کرمان پیشنهاد داده شد.

اراده جدی برای ساماندهی گردشگری استان وجود دارد

رئیس اتاق کرمان در این نشست، گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و گفت: جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان دیدنی و زیباست که می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کند اما باید در کنار این زیبایی‌ها، خدمات لازم برای گردشگران نیز ارائه شود.

سید مهدی طبیب، تأکید کرد: اراده جدی و اعتقاد راسخ برای ساماندهی گردشگری در استان کرمان وجود دارد که امیدواریم با استفاده از رویکردهای عامی و شیوه‌های جدید خدمات‌رسانی بتوانیم بیش از گذشته پاسخگوی نیاز گردشگران باشیم.

معرفی بیشتر استان کرمان مدنظر است

در ادامه رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان به حضور مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور در کرمان برای معرفی بیشتر استان اشاره و بیان کرد: اگرچه بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان حداقل یک هفته زمان نیاز داشت اما در مدت سه روز حضور این گروه در کرمان، سعی می‌شود بازدید از جاذبه‌های برجسته و تازه کشف‌شده استان در برنامه آن‌ها گنجانده شود. مهدی سیاوشی، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه رشد پنج برابری تعداد گردشگران در نظر گرفته‌شده که کرمان می‌تواند جایگاه خاصی را دررسیدن به این مهم داشته باشد.

اجرای پیشروترین پروژه‌های گردشگری کشور در کرمان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه این نشست به وجود پنج اثر ثبت جهانی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: کرمان توانست با جسارت و جرأت لازم، کویر لوت که 80 درصد آن در استان کرمان وجود دارد را به‌عنوان نخستین اثر طبیعی کشور، ثبت جهانی کند.

محمد جهانشاهی اظهار کرد: در یک سال گذشته برای راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی در استان، حدود یک میلیارد تومان تسهیلات به مردم داده‌شده که موجب اشتغال‌زایی برای 300 نفر به‌ویژه بانوان در مناطق مختلف استان شده است.

جهانشاهی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بخشی از پیشروترین پروژه‌های گردشگری کشور در کرمان برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: دو هفته گذشته سرمایه‌گذاری در زمینه اکوتوریسم (گردشگری پایدار) با سرمایه‌گذاری یک برند معروف و همراهی مشاوران کشور کنیا، در خَبر بافت آغاز شد که امیدواریم کار مطابق با استانداردها پیش رود.

وی توسعه گردشگری روستایی را از سایر پروژه‌ها دانست و بیان کرد: برگزاری اَبرماراتن با حضور دوندگانی از سطح جهان، در مناطقی از شهداد و کویر در این رابطه انجام شد.

برگزاری نمایشگاه‌های تجاری گردشگری

عضو هیات مدیره جامعه تور گردانان ایران نیز در ادامه این نشست به فعالیت 15 ساله این مجموعه با عضویت 150 نفر از تور گردانان کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس مسئولیتی که سازمان توسعه تجارت به ما محول کرده، فعال‌سازی پروتکل‌های همکاری گردشگری با کشورهای بازار هدف را بر عهده‌داریم که در این رابطه نمایشگاه تجاری گردشگری را اجرا می‌کنیم. رضا صدیقی خاطرنشان کرد: در حال آماده‌سازی مقدمات برگزاری نمایشگاه تجاری گردشگری در سال 2017 در برلین هستیم و سپس این نمایشگاه در چین و روسیه نیز برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: ایران در گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2015 رتبه 141 را ازنظر زیرساخت‌ها داراست که به همین دلیل توجه به زیرساخت‌های گردشگری کشور برای ارتقای این رتبه بسیار مهم است.

مدیران 16 آژانس مسافرتی کشور به مدت سه روز از جاذبه‌های گردشگری کرمان بازدید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه