رادیو مجازی اتاق ایران - 25 شهریور1403

اتاق‌های جنوب کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی 10 استان جنوبی کشور، تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، راهبردی آموزشی، فناوری، توسعه و سرمایه‌گذاری امضا شد.

27 شهریور 1403
کد خبر : 70925
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روسا و نمایندگان اتاق‌های بندرعباس، زاهدان، بوشهر، اهواز، خرمشهر، آبادان، خرم‌آباد، کرمان، یاسوج و شیراز، به‌منظور توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و راهبردی تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، فناوری، اشتراکی و توسعه‌ای با رویکرد بالا بردن ظرفیت‌های سرمایه‌گذار بر اساس طرح آمایش سرزمین تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه امضا کردند.

محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق شیراز گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند در جهت اشتراک تجربیات و دستاوردهای اتاق‌ها با هدف ارتقا سطح دانش فنی و پیشبرد اتاق‌ها به‌سوی اتاق نسل چهارم نقش قابل‌توجهی ایفا کند.

وی افزود: همکاری در زمینه‌هایی ازجمله فعالیت‌های آموزشی و کارشناسی تخصصی؛ تقویت فعالیت بخش خصوصی و ترویج راه‌حل‌های نوآورانه برای پاسخ‌گویی به نیازهای ذی‌نفعان اتاق‌ها، برگزاری رویدادهای مشترک داخلی و بین‌المللی، توسعه حوزه سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد راهکارهای مشترک برای رفع مشکلات حوزه اقتصاد جنوب کشور از دیگر زمینه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

حمیدیان با تأکید بر اینکه همکاری در حوزه مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی جنوب کشور از محورهای مورد تأکید اتاق‌ها در این تفاهم‌نامه است ابزار امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه سرآغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی و همکاری‌ها در بخش خصوصی کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای هر استان در حوزه‌های اقتصادی؛ این تفاهم‌نامه مابین 10 اتاق بازرگانی می‌تواند شرایط منحصربه‌فردی را برای ذی‌نفعان اتاق و فعالیت صنعتگران و فعالان اقتصادی استان‌ها ایجاد کند و شاهد جهش مطلوبی در حوزه صادرات و واردات کشور باشیم.

حمیدیان اضافه کرد: رسالت اتاق‌های بازرگانی، ایجاد شرایط بهینه فعالیت بخش خصوصی و بهبود فضای کسب‌وکار است که اجرای این تفاهم‌نامه در اتاق‌های جنوب کشور می‌تواند گام مؤثر و حرکت امیدبخشی در جهت ارائه خدمات متنوع و باکیفیت با ذی‌نفعان اتاق و درنهایت تقویت بخش اقتصاد کشور باشد.

در ادامه سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان نیز گفت: این تفاهم‌نامه در پانزده محور اصلی مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی و عملیاتی طراحی و با شش محور اجرایی مشخص و به‌طور هم‌زمان در 10 اتاق اجرا خواهد شد.

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر هم با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه جهت ارتقای سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا محور؛ بر ضرورت نگاه و تعریف جدید از همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

محمد خاکی، رئیس اتاق خرم‌آباد گفت: انتقال تجربیات موفق اتاق‌ها و رویکرد اشتراکی در انتقال تجربیات می‌تواند آینده بهتری را برای ذینفعان اتاق‌ها به همراه داشته باشد.

عبدالله قبادی، رئیس اتاق یاسوج هم بر توسعه صادرات غیرنفتی از طریق ارتقای سطح همکاری و مشارکت ذی‌نفعان در هم‌افزایی اتاق‌های ده‌گانه جنوب کشور تأکید کرد.

سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر نیز امضای این تفاهم‌نامه را دستاوردی در جهت رسیدن به اهداف جمعی اتاق‌های کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شاهد جذب و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور باشیم.

سیامک علی شاپور، رئیس اتاق آبادان هم با اشاره به ظرفیت‌های توسعه و تبادل اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌ها در عصر توسعه تکنولوژی بر هم‌افزایی و فعالیت جمعی برای ارتقای سطح دانش فنی اتاق‌ها در جهت ارائه خدمت به ذی‌نفعان مؤثر خواهد بود.

عبدالحکیم ریگی، رئیس اتاق زاهدان هم با اشاره به پتانسیل‌های بالا و بکر فعالیت‌های اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی استان‌های جنوبی کشور بر ضرورت طراحی نقشه راه مبتنی بر تفاهم‌نامه حاضر تأکید کرد و گفت: سواحل شمالی خلیج‌فارس و دریای عمان به‌ویژه ظرفیت عظیم مکران می‌تواند بازتعریفی از صادرات دانش‌محور و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های مولد را در پی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق شیراز، مقرر شد: دبیرخانه مشترک اتاق‌های جنوب کشور تا تشکیل دبیرخانه دائم در اتاق بازرگانی کرمان مستقر و فعالیت‌های خود را آغاز نماید. این تفاهم‌نامه بعد از امضا به در تمام اتاق‌ها قابلیت اجرا خواهد داشت.

موضوعات :
در همین رابطه