میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 17 مهر ماه 1403

احمد میدری در همایش کارآفرینان تکام خراسان شمالی

انتقال منابع صنایع بزرگ استان‌ها به تهران باید تغییر کند

وزیر کار با اشاره به اینکه استان‌ها برای توسعه، نیازمند منابع مالی هستند، انتقال منابع مالی شرکت‌های بزرگ فعال در استان‌ها به تهران را از عوامل تشدیدکننده تنگنای مالی استان‌ها دانست و بر ضرورت تغییر این رویه تأکید کرد.

21 مهر 1403
کد خبر : 71171
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت باید به‌صورت متوازن در استان‌های مختلف انجام شود، افزود: مشکل استان‌ها در بخش مالی، انتقال منابع صنایع بزرگ به تهران است و چرخه این توزیع نامتوازن باید تغییر یابد.

احمد میدری در همایش کارآفرینان تکام خراسان شمالی در اسفراین، افزود: استان‌ها ازجمله خراسان شمالی برای رونق و شکوفایی نیازمند منابع مالی هستند؛ اما منابع به میزان لازم داده نمی‌شود و با انتقال منابع مالی به تهران عملاً با تأمین منابع با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تسهیلات هم به میزان کم در اختیار متقاضیان در استان‌هاست؛ درحالی‌که استان تهران بخش زیادی از تسهیلات بانکی را مصرف می‌کند و بیش از نیمی آر تسهیلات در پایتخت پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: ظرفیت صنعتی مهمی در خراسان شمالی وجود دارد که دفتر مرکزی آن در تهران است و منابع به تهران منتقل می‌شود که تلاش داریم این روند تغییر یابد.

پیگیری مطالبات بخش خصوصی از وظایف اصلی اتاق بجنورد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: اتاق به‌عنوان نماینده بخش خصوصی پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

عباس کاظمی در این مراسم، افزود: استان خراسان‌ شمالی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و ظرفیت‌های بسیار بالایی در این حوزه دارد؛ ازاین‌رو باید به کشاورزی استان بیشتر توجه شود.

رئیس اتاق بجنورد در ادامه اظهار کرد: خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما تنها استان مرزی کشور است که گذرگاه و بازارچه مرزی ندارد.

کاظمی با بیان اینکه اولویت استان در ایجاد گذرگاه مرزی برای استان، بازگشایی گذرگاه پرسه سو است، افزود: بازگشایی بازارچه در این منطقه و یا اختصاص گذر مرزی باجگیران به این استان، بستری ارزنده برای توسعه اقتصادی و رونق تولید در این خطه از کشور ایجاد خواهد کرد.

وی به خسارت‌های ناشی از قطعی برق صنایع اشاره کرد و گفت: مشکلات قطعی برق صنایع ناشی از ناترازی برق که برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایجاد شده است، باید به‌صورت ویژه پیگیری شود و دولت باید با بخش خصوصی همراهی لازم از داشته باشد.

رئیس اتاق بجنورد به مشکلات استان در تمامی بخش‌ها اشاره کرد و تنها راهکار حل این مشکلات را بر وفاق و همدلی نمایندگان مجلس و بخش دولتی با بخش خصوصی برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه