رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با هدف معرفی معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان

دارنده مدال طلای پارالمپیک، سفیر گردشگری کرمان شد

زهرا نعمتی دارنده مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک، به‌عنوان سفیر گردشگری استان کرمان معرفی شد.

03 اسفند 1395
کد خبر : 7122
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، زهرا نعمتی دارنده مدال طلای  تیراندازی با کمان پارالمپیک، به‌عنوان سفیر گردشگری استان معرفی شد.

نایب رئیس اتاق کرمان با معرفی خانم زهرا نعمتی دارنده مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک به‌عنوان سفیر گردشگری استان گفت: هفته گذشته در ملاقاتی باخانم نعمتی درخواست معرفی ایشان به عنوان سفیر گردشگری استان را داشتیم که او با روی باز پیشنهاد ما را پذیرفتند.

مهدی سیاوشی افزود: زهرا نعمتی ورزشکار مطرح ایران و جهان، باعث افتخار کرمان و کشور است. امیدواریم بتوانیم از محبوبیت و شهرت ایشان برای معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان ادامه داد: افراد بسیاری به ناشناخته بودن استان از لحاظ توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، حتی برای ایرانی‌ها اعتقاد دارند و تلاش ما نیز شناساندن کرمان به نحوی شایسته به ایران و جهان می‌باشد.

توجه بیشتر به زیرساخت زیربنای توسعه گردشگری

خانم زهرا نعمتی گفت: بسیار خوشحال می‌شوم اگر بتوانم در بحث گردشگری استان مؤثر باشم. پیشنهاد سفیر گردشگری استان را باکمال میل پذیرفتم زیرا به توسعه کرمان بسیار علاقه‌مندم. در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رونق گردشگری استان صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و همین مسئله باعث شده تا تعداد گردشگران حاضر در این استان کمتر از سایر استان‌ها باشد.

پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک 2016 با تأکید بر توجه بیشتر به زیرساخت‌های گردشگری اظهارداشت: مسئولیت معرفی کرمان بر عهده فرد یا گروه خاصی نیست بلکه همه مردم وظیفه‌دارند تا با تلاش خود گردشگر بیشتری جذب کنند. نحوه ارائه خدمات به گردشگران باید به‌گونه‌ای باشد که خاطره خوبی برای آن‌ها رقم بخورد و همین امر تبلیغ خوبی برای گردشگری استان شود.

تبلیغات، راهکار مناسب توسعه گردشگری

مدیرکل فرودگاه‌های استان در این نشست گفت: در معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمان ضعیف عمل شده و با توجه به تأثیرگذاری گردشگری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان، افزایش تبلیغات ضروری است.

همچنین جمعی از مدیران آژانس‌های هواپیمایی استان در این نشست پیشنهاد راه اندازی پروازهای خارجی برای رونق بیشتر گردشگری استان را به مدیرکل فرودگاه‌های کرمان دادند و ایشان نیز ضمن قبول این پیشنهاد اظهار داشت: شما با شرکت‌های مختلف در زمینه تأمین مسافر مذاکره کنید و ما نیز مجوزهای لازم را دریافت خواهیم کرد.

علی قاسم‌زاده، با اشاره به وجود پنج فرودگاه در نقاط سرآمد گردشگری استان اعلام داشت: استان یزد با داشتن تنها یک فرودگاه توانسته تعداد گردشگر بیشتری جذب کند. استان اصفهان نیز در حال حاضر بیش از 92 درصد پرواز چارتری دارد و در اینجا ضرورت یک همدلی برای چارتر کردن پروازهای استان به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: استان کرمان بعد از هرمزگان، بیشترین تعداد فرودگاهها را در کشور دارد و امکان کار برای هر شرکت دیگر در خطوط هوایی کرمان وجود داشته و پروازها انحصارأ در اختیار یک شرکت هواپیمایی نیست.

 

موضوعات :
در همین رابطه