رادیو مجازی اتاق ایران - 29 مهر 1403

با حضور هیات ایرانی در استانبول

در چهلمین نشست هیات مدیره اتاق اسلامی چه گذشت؟

اواخر هفته گذشته، چهلمین نشست هیات مدیره اتاق اسلامی با حضور هیات ایرانی به سرپرستی رئیس اتاق ایران در استانبول ترکیه برگزار شد و اعضا درباره به‌روزرسانی اساسنامه اتاق اسلامی با توجه به شرایط جدید تبادل نظر کردند.

29 مهر 1403
کد خبر : 71269
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهلمین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی 26 مهر ماه 1403 در استانبول ترکیه برگزار شد. نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، چاد، جیبوتی، مصر، گینه، ایران، ساحل عاج، اردن، کویت، موریتانی، نیجر، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، سعودی، سودان، ترکیه، امارات و کنفدراسیون ملی کارآفرینی آذربایجان، اعضاء هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی هستند و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز به عنوان عضو ناظر در این نشست حضور داشت.

هیات ایرانی حاضر در چهلمین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی متشکل از صمد حسن زاده، رئیس اتاق ایران، حسین ژیرموذن، نایب رئیس اتاق ایران، کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران، محمدرضا کرباسی محمدرضا کرباسی، مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک)، علیرضا اشرف، عضو هیات مدیره ایکریک، فرشید شکر خدایی، مدیر پروژه رتبه بندی ایکریک و نمایندگان کنسولگری ایران در ترکیه بود.

در این نشست، مواردی از جمله، گزارش و توضیحات در خصوص نشست کمیته اجرائی اتاق اسلامی، نشست‌های کارآفرینی اتاق اسلامی در آسیا، مصر، آفریفا، فورم کارآفرینی مکه، سری رویدادهای خلاقانه اقتصادی و فورم بین المللی المنافع، پیشنهاد برگزاری هفته ملی درکشورهای اسلامی، و بررسی اهداف استراتژیک حلال در دستور کار قرار داشت.

نشست کمیته اجرائی اتاق اسلامی با دستور کار تائید به روز رسانی اساسنامه اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در راستای چشم انداز توسعه‌ای اتاق اسلامی، تأسیس بنیان توانمندسازی اقتصادی زنان، تأسیس مرکز کارآفرینی صالح کامل و پیشنهاد عضویت اونکتاد به عنوان عضو ناظر اتاق اسلامی برگزار شده بود که نتایج آن در نشست هیات مدیره اتاق اسلامی به بحث گذاشته شد.

در نهایت، حاضران در چهلمین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی، پیشنهاد کردند که باتوجه به شرایط جدید و اهداف اتاق اسلامی تغییراتی در اساسنامه آن اتاق ایجاد شود و در این راستا، پیشنهاد شد: طی مدت سه ماه نظرات و پیشنهادات کشورهای عضو اتاق اسلامی به دبیرخانه اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی ارسال و برای جمع بندی در نشست‌های آتی برای هر نوع اصلاحی تصمیم گیری شود.

در این نشست، اتاق ایران پیشنهاد کرد که کارگروه ویژه متشکل از حقوقدانان برجسته اتاق‌های بازرگانی عضو اتاق اسلامی انتخاب شوند و بر اساس تغییرات و پیشنهاداتی که اتاق‌های عضو دارند با نظرات کمیته نسبت به نهائی کردن آنها اقدام شود و این موارد در نشست آتی هیات مدیره و مجمع عمومی ارائه شود.

همچنین با توجه به مبحث تأسیس مرکز کارآفرینی صالح کامل (رئیس اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی)، مقرر شد: دو فعالیت در حوزه‌های توانمند سازی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی به خصوص در بخش‌های کمتر توسعه یافته و توانمندسازی زنان بازرگان در بدنه کشورهای اسلامی از لحاظ منابع مالی و لجستیک با شکل گیری کارگروههای مربوطه با تأمین مالی صالح کامل آغاز به کار کنند.

در پایان نشست، صالح کامل، رئیس اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی با تشکر از رئیس اتاق ایران و هیات همراه بابت موافقت با برگزاری چهلمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی در ترکیه اعلام کرد، چهل و یکمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در سال 2025 به میزبانی اتاق ایران در تهران برگزار خواهد شد و از جمع حاضر دعوت به حضور در این نشست کرد.

در همین رابطه