رادیو مجازی اتاق ایران - 6 آبان 1403

در اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کشور مطرح شد

مشاوران مدیریت باید به اجرایی کردن نظریه‌ها کمک کنند

علاءالدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور در نشست نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کشور، با اشاره به مشکل اساسی کشور در اجرا و عملیاتی سازی نظریه‌ها، بر نقش کلیدی مشاوران مدیریت در کمک به اجرایی کردن نظریه‌ها تأکید کرد.

07 آبان 1403
کد خبر : 71365
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کشور به همت فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران با حضور علاءالدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در محل اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست بیش از 50 نفر از خبرگان حوزه‌های مختلف مدیریت و مشاوره ازجمله یوسف نجفی، مشاور رئیس اتاق ایران حضور داشتند و در خصوص مسائل حوزه مدیریت در کشور پرداختند.

در بخشی از اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کشور، علاءالدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور، جایگاه مشاوره مدیریت در کشور را جایگاه ویژه و ممتازی برشمرد و گفت: در نظام مدیریتی ایران از حیث نظری، ضعفی وجود ندارد؛ اما در اجرا و عملیاتی‌سازی نظریه‌ها مشکل اساسی داریم و بر همین اساس، نقش کلیدی مشاوران مدیریت، کمک به رفع مشکلات در اجرایی کردن نظریه‌هاست.

رفیع‌زاده، نقش نظام مشاوره در نظام اداره کشور را در سال‌های اخیر کمرنگ دانست و گفت: شاهد هستیم که مقام مشاوره از فلسفه وجودی آن در این سال‌ها فاصله گرفته است و در این مسیر کسانی را در مقام مشاوره می‌گذاریم که بدون پست هستند و از فلسفه وجودی مشاور یعنی «تغییر»، فاصله بسیاری گرفته‌ایم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، خطاب به حاضران در این نشست، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با کمک شما با سرعت و دقت بیشتر قدم‌های مثبت برداریم و نیازمند نگاه صاحبان تجربه در نظام اداره کشور هستیم.

در بخشی از این نشست، محمود اولیایی رئیس فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران و جعفر مرعشی، بنیان‌گذار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، به نیابت از اعضای هیات مدیره فدراسیون به تشریح پیشینه و عملکرد این تشکل پرداختند.

در پایان به پیشنهاد رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مقرر شد: حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، میهمان دومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کشور باشد.

در همین رابطه