رادیو مجازی اتاق ایران ۲ دی 1403

کیوان کاشفی در همایش ملی خرما بوشهر

برندسازی بوشهر به استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کمک می‌کند

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات بوشهر، توصیه کرد با تمرکز بر برندسازی این استان، ظرفیت‌های آن را برای افزایش سطح رفاه مردم استان فعال کنند.

29 آبان 1403 - 10:07
کد خبر : 71671
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سه سال است که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته بهبود محیط کسب‌وکار مواد قانونی مصوب شده که بر اساس آن، هیچ نهادی حق قانون‌گذاری بدون طی تشریفات قانونی را ندارد و ماده ۲۴ و ۳۰ بهبود فضای کسب‌وکار نیز به هیچ نهادی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد؛ اما متأسفانه دستگاه‌های ما عادت کرده‌اند که به اشکال مختلف قانون دور را بزنند و به‌خصوص در حوزه صادرات در دوره‌های مختلف با ممنوعیت‌های یک‌شبه مواجه می‌شویم.

کیوان کاشفی در ششمین همایش ملی خرما در استان بوشهر، افزود: در جلسه قبلی شورای گفت‌وگو، وزارت کشاورزی قول داد که ممنوعیت صادراتی نداشته باشیم اما می‌بینیم صادرات گوجه‌فرنگی ممنوع شد و علاوه بر این به دنبال کسب مجوز از سران قوا هستند تا کمیته تنظیم بازار اجازه پیدا کند در مواقع خاص، ممنوعیت صادرات وضع کنند که البته مقرر شده در شورای گفت‌وگو این موارد مطرح و پیگیری شود.

کاشفی در بخش دیگری از سخنرانی در این مراسم، به استان بوشهر و ظرفیت‌های اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد از تمام ظرفیت‌ها برای توانمندی استان استفاده شود؛ چراکه استان بوشهر با ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوب، می‌تواند استان بسیار موفقی باشد و امنیت و آسایش برای مردم ایجاد کند.

وی افزود: این استان در حوزه کشاورزی با محوریت خرما، در پتروشیمی به‌عنوان قطب کشور و اقتصاد دریا حرفه‌ای زیادی برای گفتن دارد.

کاشفی با بیان اینکه حوزه توسعه استان بوشهر نیازمند بعضی رفتارهاست، گفت: امروز توسعه به ثروت و سرمایه و پول نیست توسعه به بالا بردن سرمایه اجتماعی است هرچقدر در بخش‌های فرهنگی و مردمی بیشتر کار کنید مطمئن باشید توسعه سهل‌تر می‌شود که پیشنهاد دارم مرکز هستی آینده‌نگری در بوشهر ایجاد کنید که بخش خصوصی دانشگاهی و دولتی قطب‌های آن باشند و برنامه‌ریزی یک دهه آینده بوشهر با ظرفیت‌های دارید صورت گیرد

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، ادامه داد: برای بوشهر مثل بعضی استان‌ها کشور صاحب برند شدند، الگوسازی و برند سازی شود که یک نمونه آن شیراز است که به قطب توریست سلامت تبدیل شده است؛ از همین رو پیشنهاد دارم بوشهر را صاحب برند کنید و به آن توجه داشته باشید.

کاشفی همچنین خواستار توجه بحث گردشگری در بوشهر شد و گفت امروز گردشگری کشور به سمت استان‌های جنوب سوق پیدا کرده است؛ این موقعیت که یک نمونه آن در قالب فستیوال موسیقی کوچه نمایان شد را به‌عنوان یک ثروت اجتماعی بسیار خوب دریابید و در سطح استان و کشور برای بالندگی آن کار کنید.

موضوعات :
در همین رابطه