رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز عنوان کرد؛

همکاری علمی دانشگاه‌ها با اتاق شیراز، موجب توسعه گردشگری استان می‌شود

نشست رئیس و هیأت رئیسۀ اتاق و اساتید دانشگاه شیراز در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و ایجاد اشتغال، در محل اتاق شیرابرگزار شد.

04 اسفند 1395
کد خبر : 7182
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق شیراز در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه این شهر گفت: یاری رساندن اساتید دانشگاهی جهت بیان و ارائه راه حل علمی برای عبور از شرایط بحرانی اقتصادی کشور ضرورت دارد.با توجه به مشکلات کشور خصوصاً معضلات تولید، تنها راه نجات کشور افزایش تولید است. 

جمال رازقی با تأکید بر تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه گفت: همکاری اتاق بازرگانی با اساتید دانشگاهی، جهت اثرگذاری مناسب در تصمیم گیری سطح کلان به منظور ارتقا نظام اقتصادی کشور بسیار مهماست.اتاق بازرگانی و دانشگاه شیراز باید به عنوان پایلوت در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه را روز به روز با یکدیگر افزایش دهند، تا مشکل اقتصادی و اشتغال رفعشود.

اهمیت مراکز علمی در رفع معضلات کشور

رئیس دانشکده اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی در این نشست گفت: رسالت دانشگاه،ایجاد فضایی جهت توجه به تقاضاهای فعالین حوزه تجارت و تقاضاهای دستگاه های اجرایی،  برای نزدیک شدن تخصص ها      می باشد. همچنین با توجه به هدف مطرح شده به شکل علمی و تئوریک در دانشگاه ، مشاهده اهداف به شیوه عملی ضرورت دارد.

محمد تقی ایمان با اشاره به شایستگی علم در حوزۀ عمل، ادامه داد: اتاق بازرگانی  از جمله دستگاه های اجرایی علاقمند به همکاری و برقراری ارتباط با دانشگاه بوده و نقش مراکز علمی در رفع معضلات کشور اهمیت بسزایی دارد. نقش محققین و کارشناسان علمی در رابطه با نزدیک کردن واقعیات علمی با عمل بسیار مهم می باشد.

ایمان با توجه به برگزاری جلسه در اتاق بازرگانی ، از نزدیک نمودن دانشکده به سمت واقعیات تجربی اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به عدم سازمان دهی تجربیات اتاق بازرگانی و دانشگاه، ارتباط دانشگاه با اتاق بازرگانی جهت راهگشایی معضلات مهم می باشد.

تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه

نائب رئیس اتاق شیراز جلسۀاتاق با اساتید دانشگاه شیراز را فصلی تازه برای تعامل سازنده مبتنی بر راهبرد مناسب با اهداف تعیین شده جهت استفاده مطلوب عنوان کردند.

محمد صادق حمیدیان جهرمی معضلات موجود در صنعت را ناشی از سه ضعف عمده دانست: الف= عارضه درمان محوری اقتصاد و مدیریت به جای سلامت محوری    ب=جایگزینی تدبیر با سعی و خطا     ج= جایگزینی صراحت بر اساس واقعیت و حقیقت همراه با تملق گویی.

معرفی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی

معاون تحقیق و توسعه اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق ایران در این نشست با توجه به اهمیت پایش کسب و کار به ارائۀ گزارشی در«بررسی وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار استان، شاخص های 10 گانه سنجش محیط کسب و کار و بانک جهانی و روش های ارجحیت محیط کسب و کار توسط بانک پرداختند.

یلدا راهدار با تأکیر بر یاری رساندن حاکمیت جهت ایجاد فضای کسب و کار مطلوب ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی جهت تصمیم سازی تصمیم گیرندگان به منظور اصلاح ساختارها و فرآیندهای حاکم بر فضای کسب و کار معرفی می شود.

راهداراز جمله وظایف اتاق شیراز را تسهیل فضای استان جهت جذب سرمایه گذار دانست و بیان کرد: با توجه به پژوهش‌های متعدد در اتاق بازرگانی همکاری اساتید و دانشگاه به منظور بررسی و تسهیل فضای کسب و کار بسیار مهم است.

دانشگاه ، مرکز مشاورۀ کارآفرینی

رئیس بخش مدیریت دانشگاه شیراز و عضو شورای پژوهشی اتاق در این نشست از تعامل اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی و دانشگاه به منظور جمع بندی نقطه نظرات و رسیدن به مرحله عملیاتی اظهار امیدواری کرد.

عباس عباسی با معرفی مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی و کسب و کار دانشگاه شیراز بیان کرد: بر اساس مصوبه دانشگاه شیراز این مرکز مشاوره جهت تقویت ارتباطات با فضای بیرون از دانشگاه در زمینه برنامه های آموزشی و پژوهشی معرفی شده و هسته آن را در دانشکده است.

موضوعات :
در همین رابطه