رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در همایش تجاری ایران و آذربایجان عنوان کرد

امیدواریم آذربایجان به بهبود زمینه‌های مبادلات ایران با بلاروس و روسیه کمک کند

همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان و با شرکت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد.

09 اسفند 1395
کد خبر : 7276
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق ارومیه گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری دارند و این امر می‌تواند مناسبات بین دو کشور را توسعه دهد.

حسن انتظار افزود: کشور آذربایجان به‌عنوان حلقه اتصال ایران و کشورهای مشترک‌المنافع محسوب می‌شود و امیدواریم این کشور بتواند نقش مهمی در افزایش زمینه‌های مبادلات بازرگانی ایران با بلاروس و روسیه فراهم کند.

رئیس اتاق ارومیه تصریح کرد: استان آذربایجان غربی و بالأخص اتاق ارومیه به‌عنوان بخش خصوصی آمادگی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور را دارد و امیدواریم مسئولین عالی‌رتبه دو کشور نیز عنایت خاصی برای رفع موانع بانکی و گمرکی را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

انتظار گفت: بازار جمهوری آذربایجان و به‌ویژه جمهوری خودمختار نخجوان اهمیت ویژه‌ای برای تجار استان آذربایجان غربی دارد و فعالان بخش خصوصی باید از ظرفیت‌های اقتصادی این بازار استفاده کنند.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای افزایش همکاری‌های تجاری دارد و سرمایه‌گذاران آذربایجانی هم برای ایجاد زمینه‌های همکاری پیشگام شده و از ظرفیت‌های این منطقه استفاده کنند.

رئیس اتاق ارومیه تصریح کرد:  امید است در این نشست جمهوری خودمختار نخجوان بتواند نقش برجسته خود را برای همکاری با استان آذربایجان غربی در مراودات و تبادلات تجاری بین دو کشور ایفا کند تا از فرصت‌های ایجادشده برای دو کشور بهره‌مند شویم.

اراده ایران و آذربایجان بر افزایش حجم مبادلات تجاری است

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در  ارومیه گفت: ایران همسایه‌ای قدرتمند و برادری ارزشمند بوده و اراده دو طرف بر بالا بردن حجم مبادلات تجاری است.

شاهین مصطفی اف با اشاره به تحقق حجم 500 میلیون دلاری مبادلات تجاری بین 2 کشور، اظهار کرد: این هدف به همت دو طرف محقق شده و نشانه عزم جدی دو کشور برای گسترش روابط تجاری است.

مصطفی اف ادامه داد: روابط اقتصادی زیادی می‌تواند بین تجار و سرمایه‌گذاران آذربایجان  غربی و جمهوری آذربایجان  صورت بگیرد و این سفر در راستای تسهیل این روابط مؤثر است.

در پایان این همایش تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و کنفدراسیون صاحب‌کاران جمهوری آذربایجان به امضا رسید.

 

موضوعات :
در همین رابطه