رادیو مجازی اتاق ایران - 19 دی 1403

اتاق ایران آنلاین گزارش می‌دهد

در روز نخست گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاق‌های استانی چه گذشت؟

گردهمایی دو روزه مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، امروز 18 دی‌ماه آغاز شد. این همایش فرصتی است تا مدیران روابط عمومی اتاق‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را با هیات رئیسه اتاق ایران در میان بگذارند.

18 دی 1403 - 17:02
کد خبر : 72831
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در مراسم گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، پنل آسیب‌شناسی جریان ارتباطی اتاق‌های استانی؛ چالش‌ها و راهکارها برگزار شد.

در این پنل تخصصی ضرورت ارزیابی روابط عمومی‌ها برای درک جایگاه واقعی آنها، ایجاد بسترهایی برای تعامل روابط عمومی‌ها با هیات رئیسه اتاق ایران، لزوم ایجاد یک کمیته تخصصی از روابط عمومی‌ها با هدف انسجام‌بخشی و هماهنگ‌سازی، حفظ ثبات در مدیریت روابط عمومی‌ها در اتاق‌ها و تشکل‌ها، ایجاد صدای واحد در قالب تشریح و بیان دیدگاه‌های اعضای اتاق‌ها و حمایت از روابط عمومی‌ها از سوی مدیران روابط عمومی اتاق‌های استانی مورد توجه قرار گرفت.

مشورت‌دهی و تصمیم‌سازی دو وظیفه اصلی روابط عمومی

در ادامه نیما شایان، مدیر روابط عمومی اتاق ایران تصریح کرد: سعی داریم از همه فضاهای رسانه‌ای استفاده کنیم. هدف اتاق این است که سطح روابط و مناسبات خود را در جامعه گسترش دهد و از نگاه‌های نقادانه برای بزرگ شدن بهره ببرد.

او ادامه داد: مشورت‌دهی و تصمیم‌سازی دو وظیفه اصلی روابط عمومی است و اگر در این دو موضوع موفق عمل کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم که یک روابط عمومی واقعی هستیم. این دو محور سطح بلوغ روابط عمومی را نشان می‌دهد و رسیدن به این دو، چالش هویتی را از بین می‌برد.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران بهره بردن از نیروی انسانی حرفه‌ای، ابزار و امکانات به‌روز را مورد توجه قرار داد و گفت: روابط عمومی را نباید مدیریت کرد، بلکه باید رهبری کرد. در واقع باید در میدان عمل بود تا اعتمادها را به خود جلب و محتوای شفاف، سالم و پاک را منتشر کرد.

شایان پیشنهاد داد: تدوین نظام مسائل استانی و آمایش سرزمین و هرگونه پروژه‌ای در این سطح را می‌توانیم بر اساس منفعت مردم و بدون سوگیری در اتاق‌های استانی دنبال کنیم. اتاق‌ها بهترین ظرفیت برای پیگیری این موضوعات هستند. از طرفی تهیه یک کتاب در پایان سال، درباره مجموعه اقدامات اتاق‌ها بر اساس یک الگو و مدل یکپارچه می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

بر اساس اظهارات او برای افزایش تاب‌آوری در سطح جامعه و امیدپراکنی، رسانه‌ها ابزار خوبی در اختیار دارند. باید برای احیای اعتماد در کشور اراده کنیم. این دو مؤلفه را در بیانیه انتهایی این همایش دو روزه در نظر خواهیم گرفت.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در گردهمایی مدیران روابط عمومی

کارگاه تحول دیجیتال در ارتباطات و مدیریت اعضا؛ راهکارهای کارآمد برای انجمن‌ها و اتاق‌های استانی، برنامه بعدی روز اول این گردهمایی بود. در این کارگاه آموزشی علیرضا مقاری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ترنج دیتا، مستقر در پارک فناوری پردیس، درباره طراحی و بهینه‌سازی ارتباطات دیجیتال و بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی برای انجمن‌ها و اتاق‌ها، صحبت کرد.

حمید حاتم طهرانی، مدرس کارگاه آموزشی دیگری بود که با محوریت تولید محتوای اتوماتیک تمام شبکه‌های اجتماعی و وبسایت به صورت 360 درجه و آشنایی با ابزار کاربردی هوش مصنوعی در تولید محتوا، برگزار شد.

معرفی ابزارها در روابط عمومی دیجیتال نیز توسط امیرعلی صدردادرس، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران انجام شد. او در این بخش به معرفی ابزارها برای رصد و پایش، سئو، گزارش‌گیری از سایت و شبکه‌های اجتماعی، پرداخت.

نشست با هادی اسکندری، مدیرعامل و محسن فرجادی، معاون استان‌های هلدینگ برسا (آخرین خبر) نیز بخش دیگری از این گردهمایی بود.

روز اول گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاق‌های استانی با بازدید از تحریریه روزنامه دنیای اقتصاد به پایان رسید.

موضوعات :
در همین رابطه