رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیات چینی

اصفهان آماده همکاری با چین در صنعت گردشگری است

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیأت چینی گفت: اصفهان و چین در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری و تأمین مالی طرح‌های اقتصادی می‌توانند همکاری نزدیکی داشته باشند.

14 اسفند 1395
کد خبر : 7334
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیأت چینی گفت: اصفهان و چین در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری و تأمین مالی طرح‌های اقتصادی می‌توانند همکاری نزدیکی داشته باشند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با هیات تجاری پکن که به اصفهان سفر کرده بودند گفت: استان اصفهان دارای 8 هزار و 500 واحد صنعتی، یک هزار واحد معدنی و 70 شهرک صنعتی و 100 دانشگاه است که می‌تواند روابط نزدیکی با پکن برقرار کند.

سهل آبادی اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه‌های تولید مشترک موتورسیکلت برقی، بازیافت پسماندها، تولید انرژی‌های نو و سرمایه‌گذاری در زیرساخت بخش گردشگری می‌تواند با سرمایه‌گذاران چینی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی اصفهان گفت: شرکت‌های چینی می‌توانند در بخش محصولات جنبی کشاورزی با تولیدکنندگان استان همکاری مشترک داشته باشند.

رئیس اتاق اصفهان در ادامه خواستار تشکیل کمیته مشترک بین اصفهان و پکن باهدف معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف و اجرای تفاهم‌نامه همکاری شد.

رئیس انجمن توسعه همکاری آسیایی چین با اشاره به دوستی عمیق تاریخی دو کشور گفت: تاریخچه جاده ابریشم بخشی از این رابطه را تشکیل می‌دهد. هدف از سفر به اصفهان شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های تأمین مالی است. مرمت و بازسازی آثار تاریخی، جاده‌سازی و پروژه‌های ساختمانی ازجمله زمینه‌های همکاری پکن و اصفهان است.

ژیناگ هانگ با اشاره به فعالیت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین گفت: این اتاق می‌تواند فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به سرمایه‌گذاران چین معرفی کند.

رئیس انجمن توسعه همکاری چین در آسیا با اشاره به برگزاری همایش تجارت ایران و چین و انجام توافقات تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور گفت: روابط اقتصادی چین و ایران، استراتژیک است و از طریق انجمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی قابل‌پیگیری است.

 

موضوعات :
در همین رابطه