رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

همزمان با نشست کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی و صنعت اکو انجام شد

بررسی طرح های قطار باری استانبول-تهران-اسلام آباد و بندر عباس–آلماتی در نشست اکو

نشست کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی و صنعت اکو در اتاق پاکستان در اسلام آباد با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و اتاق اکو برگزار شد.

12 اسفند 1395
کد خبر : 7350
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی و صنعت اکو روز گذشته در اتاق پاکستان در اسلام آباد با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و اتاق اکو  برگزار شد.

رئیس اتاق اکو به نکاتی در خصوص اقتصاد پاکستان و نقش آن در منطقه اکو اشاره کرد. در این جلسه اتاق های بازرگانی ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان کمیته تهیه گزارش تعیین شدند.

رئیس کمیته حمل و نقل از اتاق ترکیه به تشریح پروژه های مهم جاری در منطقه اکو در حوزه حمل و نقل از جمله قطار باری ستانبول-تهران-اسلام آباد پرداخته و نکاتی را در خصوص لزوم فعالسازی و بهره برداری از این پتانسیل ها بیان کرد.

نماینده اتاق اکو به تشریح لزوم بهره برداری از پتانسیل های حمل و نقل ریلی برای اتصال کشورهای محصور در خشکی بخصوص کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد پرداخته و گزارشی درباره کریدور اقتصادی چین- پاکستان (CPEC) ارائه کرد.

نماینده قرقیزستان نیز به تشریح پروژه چین به قرقیزستان، طرح بندر عباس–آلماتی و نقش این خطوط در اتصال منطقه اکو به سایر مناطق از جمله روسیه و برقراری ارتباط بین این بازارها پرداخت.

در این نشست نماینده پاکستان ضمن تاکید بر لزوم تقویت همکاری ها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل ریلی، تاکید کرد که کریدورهای اسلام آباد، تهران ، استانبول و همچنین قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران باید هر چه سریعتر فعال شوند.

نماینده ترکیه نیز اعلام کرد که اتاق ترکیه قصد دارد درباره کنوانسیون تیر چندین کارگاه آموزشی برگزار کند که تاریخ و مکان دقیق متعاقبا به کشورها اعلام می شود.

درخصوص کارت سفید بیمه رانندگان ترانزیت هم اتاق ترکیه حمایت خود را از این طرح اعلام کرد. به گفته دبیرکل اتاق اکو، این طرح به همراه طرح ویزا استیکر اکو از طریق دبیرخانه به تمامی اتاق های عضو اطلاع رسانی شده است.

در حاشیه این نشست یادداشت تفاهمی بین یک شرکت ترک و شرکت پاکستانی جهت برقراری پروازهای مستقیم بین پاکستان و کشورهای آسیای میانه منعقد شد.

در همین رابطه