رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از رقابت سامسونگ و اپل

سامسونگ در فروش از اپل عقب ماند

شرکت سامسونگ جدیدترین محصول خود، گلکسی اس 8 را در 29مارچ یعنی 26 روز دیگر در نیویورک رونمایی می کند.

13 اسفند 1395
کد خبر : 7359
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به‌تازگی گزارشی توسط برایان وایت تحلیلگر معروف درکسل همیلتون منتشرشده است. این گزارش می‌گوید: "اپل، سامسونگ را تحت‌فشار قرار داده و در گوشه‌ای محبوس کرده است." شرکت سامسونگ جدیدترین محصول خود، گلکسی اس 8 را در 29مارچ یعنی 26 روز دیگر در نیویورک رونمایی می کند. زمانی که سر و صداهایی از باتری خراب گلکسی نوت 7 بلند شد، سامسونگ بسیاری از مشتریان خود را از دست داد و همین باعث شد روی محصول جدید خود یعنی گلکسی اس 8، بیش از سایر محصولات وقت بگذارد. این شرکت برای به دست آوردن اعتماد مشتریان خود باید محصول جدید را بی عیب و نقص ارائه کند و شاید دلیل تاخیر آن در ورود به بازار، همین امر 

ممکن است تنها علتی که سامسونگ سعی دارد محصول جدید خود را بی عیب و نقص وارد بازار کند، درست کردن مشکلی که در محصول قبلی بوجود آمد نباشد. چنانچه نمودار نشان می دهد سامسونگ اخیرا از شرکت اپل از نظر فروش دستگاه تلفن همراه عقب افتاده است. البته سامسونگ ممکن است هنوز هم از نظر واحد فروش تلفن همراه در بازار اول باشد، اما از نظر درآمد می توان گفت که گوشی همراه آیفون به تنهایی ضربه شدیدی به تمام محصولات ارتباطی سامسونگ وارد کرده است.  بعد از انفجارهای گلکسی نوت 7 و دستگیر شدن مدیر سامسونگ، اپل با استقبال بیشتری روبه‌رو شد و این اتفاقات ضربه سختی را به شهرت شرکت کره‌ای وارد کرد.باشد.

این نمودار شرکت سامسونگ و اپل را از نظر درآمد تلفن همراه مقایسه می کند. بر این اساس، در سال 2015 شرکت سامسونگ حدود 85 میلیارد دلار فروش داشته، در حالیکه این رقم برای شرکت اپل به 176 میلیارد دلار رسیده است. در سال 2016 نیز سامسونگ با افت کمی، حدود 81 میلیارد دلار فروش داشته است، البته با اینکه در این سال اپل با افت 20 میلیارد دلاری در فروش مواجه بوده است، بازهم با درآمد 158 میلیارد دلار از سامسونگ سبقت گرفته است. 

موضوعات :
در همین رابطه