رئیس ستاد اکسپو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تمرکز اصلی اکسپو 2025 تهران، بر کیفیسازی حضور تجار خارجی در این رویداد است. ما امسال در تلاش هستیم تا افراد معتبر و شناسنامهداری که واقعا با ایران مراوده تجاری دارند را میزبانی کنیم.
علی چاغروند، در گفتوگو با «اتاق ایران آنلاین»، ادامه داد: در اکسپو 2024، تمرکز اصلی بر حضور سه هزار میهمان بود؛ اما در این دور، بهجای تأکید بر کمیت، بر کیفیت مهمانان تمرکز شده است.
او افزود: در پی برگزاری جلسات مشورتی با اتاقهای مشترک، از آنها درخواست شد تا نسبت به اعلام شاخصهایی که میتواند بر انتخاب کیفی مهمانان اثرگذار باشند، اقدام نمایند. همچنین از اتاقهای سراسر کشور هم درخواست کردیم تا شاخصهای کیفیسازی بهتر نمایشگاه را پیشنهاد دهند.
رئیس ستاد اکسپو اتاق ایران، اظهار کرد: پس از جمعبندی این شاخصها، طرح چیدمان غرفههای اتاق در نمایشگاه، تعیین روسای اتاقهای بازرگانی کشورهای هدف و نحوه برگزاری نشستهای B2B را برنامهریزی کرده و به ستاد اکسپوی ملی اعلام خواهیم کرد.
او تأکید کرد: اتاق ایران تعداد مشخصی از روسای اتاقهای کشورهای هدف را دعوت کرده و برنامههای مختلفی از جمله میزبانی در نمایشگاه و نشستهای B2B را برای میهمانان خود ترتیب خواهد داد.
چاغروند با بیان اینکه در تلاش هستیم نقاط ضعف برگزاری اکسپو در دور قبل را برطرف کنیم، افزود: امسال سعی کردیم حضور تشکلها را در سالنهای تخصصی خودشان برنامهریزی کنیم و فدراسیونها و کنفدراسیونهای بالادستی تشکلها را در کنار خودمان در نمایشگاه داشته باشیم. همچنین علاوه بر تلاش برای میزبانی از بازرگانانی که واقعاً با ایران مراوده تجاری دارند، تلاش میکنیم تا نشستهای B2B را در فضای نمایشگاه متمرکز کنیم.
او با بیان اینکه امسال متراژ نمایشگاهی اتاق بیش از 1200 مترمربع سال گذشته خواهد بود، گفت: نسبت به سال گذشته، همایشهای بیشتری برای معرفی فرصتها و قابلیتهای کشور برگزار خواهد شد.