رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

چیت‌چیان خبر داد

برخورداری بیش از 2 هزار روستا از آب شرب سالم در طول سال 95

وزیر نیرو گفت: امسال بیش از دو هزار روستای فاقد شبکه آب‌رسانی و منابع آب سالم و بهداشتی، از این نعمت برخوردار شدند.

16 اسفند 1395
کد خبر : 7406
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وزیر نیرو گفت: امسال بیش از دو هزار روستای فاقد شبکه آب‌رسانی و منابع آب سالم و بهداشتی، از این نعمت برخوردار شدند.

عکس: تسنیم؛ عرفان کوچاری

حمید چیت‌چیان با اعلام این خبر که امسال به بیش از 2 هزار روستای فاقد آب شرب سالم، آب‌رسانی شد، افزود: مجلس شورای اسلامی 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آب‌رسانی به روستاها اختصاص داد که تخصیص معادل ریالی آن به صورت طرح به طرح و استان به استان مشخص و اجرایی شد.

به گفته وزیر نیرو برای سال 96 نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی 300 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاها تخصیص می‌یابد و سعی وزارت نیرو بر تداوم آب‌رسانی به روستاها با قوت و قدرت است.

وی بیان داشت: هرچند وزارت نیرو تلاش زیادی داشت تا همچون امسال رقم تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی روستایی 500 میلیون دلار باشد، اما در نهایت مجلس شورای اسلامی تنها با 300 میلیون دلار آن موافقت کرد.

پیشتر از این نیز رضا انجم‌شعاع معاون حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: تأمین نیاز آب روستاهای کشور در طول برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور به سالیانه 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نیاز دارد.

همچنین علی‌اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیش از این در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود، مطابق برنامه زمان‌بندی افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی بهره‌مند از اعتبارات صندوق توسعه ملی، حداکثر تا پایان سال مالی 1395 تعداد سه هزار و چهار روستا با 2 میلیون و 468 هزار نفر جمعیت تحت پوشش، از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

به گفته معاون مدیرعامل آبفا، در سال‌های 1393 و 1394 تخصیص نیافتن کامل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سالیانه، از مهم‌ترین چالش‌های طرح‌های آب‌رسانی روستایی بوده است.

وزارت نیرو نیز در گزارشی اعلام کرد 71.7 درصد از جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار کشور با اجرای طرح‌های مربوطه، از خدمات آب‌رسانی روستایی بهره‌مند شدند.

در همین رابطه