رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه نمایشگاهها، جایگاه خاص خود را در فرایند تولید و بازرگانی دارند، گفت: برگزاری نمایشگاههای بینالمللی میتواند کشور ما، توانمندیهای تولید و ظرفیتهای بنگاههای ما را به دیگر کشورها معرفی کند و اثرات آنها با تأخیر زمانی در حوزههای مختلف نمایان خواهد شد.
محمدجواد امانی در گفتوگو با اتاق ایران آنلاین، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2025 در اردیبهشت سال آینده، افزود: حضور در این رویداد و بازدید از غرفهها، حتی برای فعالان اقتصادی داخلی نیز جالب است و از این منظر که با نوآوریهای ایجاد شده و تولیدات و برندهای جدید آشنا میشوند، اتفاق خوبی است.
امانی با اشاره به حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه اکسپو، اظهار کرد: حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه اکسپو یکی از بهترین مزایای این رویداد است که به آشنایی شرکتهای داخلی و تسهیل بازاریابی و آشنایی آنها با ذائقه و خواست مشتریان خارجی کمک میکند.
رئیس اتاق اهواز ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو 2024، شرکتهای خوزستانی با همراهی اتاق اهواز در این رویداد به دستاوردهای خوبی رسیدند و ضمن رایزنی با شرکای خارجی، موفق به انعقاد قراردادهایی برای فروش تولیدات مازاد استان شدند.
او فروش 10 هزار تن ملاس نیشکر به مشتری ترکیهای را ازجمله قراردادهایی عنوان کرد که در مذاکرات اکسپو 2024 منعقد شد.
امانی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاهها برای ارتقا، بهروزرسانی و بالندگی صنایع داخلی نیز مفید است، افزود: علاوه بر این، حضور شرکتها در نمایشگاه اکسپو به ارزآوری آنها و یافتن مشتریان جدید نیز کمک میکند.
رئیس اتاق اهواز گفت: اینها جذابیت نمایشگاههاست و بهطورکلی در دنیا بهواسطه اثرگذاری قابلتوجه نمایشگاهها در کمک به بازاریابی، تولید و تجارت، در دورههای منظم رویدادهای نمایشگاهی برگزار میشود.
او ادامه داد: همانطور که مثلاً ما به آلمان میرویم تا از نمایشگاه گیفا و صنایع ریختگری و فلزی بازدید کنیم یا نمایشگاههای صنایع غذایی که بازرگانان، تولیدکنندگان و حتی مصرفکنندگان، علاقهمند بازدید از آن هستند، نمایشگاههای ما نیز برای طرفهای خارجی جذابیت دارد و همین مسئله ما را بیشتر ترغیب میکند که برای حضور در رویدادهای داخلی برنامهریزی کنیم.