رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اشاره به تجربه حضور در رویداد ایران اکسپو 2024 و سایر رویدادهای بینالمللی، گفت: شرکتها و ارگانها در نمایشگاههای بینالمللی اعم از داخلی و خارجی، با هدف اعلام حضور و وجود حاضر میشوند و نشان میدهند که در حال تقویت ارتباطات، بهبود محیط کسبوکار و توسعه فعالیتهای خود هستند.
شهرام زارع فارسانی در گفتوگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: وقتی اتاق بازرگانی یا یک بنگاه اقتصادی در یک نمایشگاه بینالمللی نظیر ایران اکسپو حاضر میشود، در وهله اول به دنبال عرضه یا فروش محصولات و خدمت خود نیست؛ بلکه از طریق این حضور، قصد دارند برند و عملکرد خود را به بازدیدکنندگان، شرکای تجاری بالقوه و مردم عرضه کند.
او با اشاره به اینکه در اکسپو 2024، استان چهارمحال و بختیاری دو غرفه فعال داشت، اظهار کرد: در اردیبهشت امسال علاوه بر اینکه اتاق شهرکرد در سالن اتاق ایران مستقر بود، یک غرفه نیز با همکاری استانداری برپا کرده بودیم و درمجموع عملکرد دو غرفه استان ما، جزو بهترینهای نمایشگاه بود.
زارع ادامه داد: ما در اکسپوی امسال بر اساس ایدهها و نیازهایی که داشتیم برنامهریزی کردیم و با تمرکز بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه، از بسیاری هیاتهای اعزامی از کشورها همسایه در اتاق مذاکره غرفه استان رایزنی کردیم.
او با اشاره به اینکه تحریمها، موانع بزرگی در تجارت و روابط با کشورهای اروپایی و دوردست ایجاد کردهاند، اظهار کرد: در این وضعیت، تلاش برای برقراری روابط با کشورهایی که ما را در فهرست تحریمی خود قرار دادهاند دستاوردی ندارد؛ ازاینرو بهتر است برای توسعه روابط با همسایگان برنامهریزی کنیم که ظرفیت بالایی هم دارند.
رئیس اتاق شهرکرد، برپایی نمایشگاه ایران اکسپو با تمرکز بیشتر بر بخش خصوصی میتواند ضمن معرفی توانمندیها و ظرفیتهای کشور به بازدیدکنندگان خارجی، روابط میان بنگاههای داخلی را نیز با هدف تکمیل زنجیرههای ارزش، تقویت کند.