رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

محمد صادق حمیدیان نائب رئیس اتاق شیراز عنوان کرد

از ظرفیت‌های صادراتی استان فارس به درستی استفاده نشده است

رستم قاسمی رئیس ستاد پشتیبانی عراق و سوریه در اتاق شیراز راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با عراق و سوریه را مورد بررسی قرار داد.

17 اسفند 1395
کد خبر : 7421
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی راه‌های گسترش روابط تجاری و صادراتی استان فارس با کشورهای عراق و سوریه با حضور نائب رئیس اتاق شیراز، رئیس ستاد پشتیبانی عراق و سوریه و جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق شیراز برگزار شد.

نائب رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه خواستار روابط اقتصادی بیشتر با کشورهای هدف هستیم، گفت: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مخصوصاً زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز ظرفیت بسیار بالایی در کشور داریم.

محمد صادق حمیدیان افزود: در حوزه زیرساخت‌های ساختمانی تقریباً ۱۲ تا ۱۳ درصد از ظرفیت سیمان کشور را در اختیار داریم و در حوزه توریسم و سلامت هم پایگاه اول کشور را داریم اما از این ظرفیت استفاده‌نشده است. 

نایب رئیس اتاق شیراز در ادامه پیشنهاد ایجاد یک میز مشترک جهت ارتباطات بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی ارایه کرد.

نقش بخش‌خصوصی در کشورهای هدف

رئیس ستاد پشتیبانی عراق و سوریه در این نشست گفت: در شرایط فعلی کشور، کارآفرینانی که در حال اداره کشور هستند نقش رزمندگان زمان جنگ را ایفا می کنند و رزمندگان روزهای سخت اقتصاد کشور هستند.

رستم قاسمی در مورد صادرات به کشورهای هدف افزود: پیگیری‌ها برای تسهیل امور اقتصادی و پشتیبانی در حال انجام است. به‌عنوان‌مثال نیازمندی‌های کشور عراق در زمینه‌های مواد غذایی، خدمات فنی مهندسی، مصالح ساختمانی، توریسم و توریسم درمانی است که کشور ایران می‌تواند سهم خوبی از این صادرات را به خود اختصاص دهد.

رئیس ستاد پشتیبانی عراق و سوریه نیاز کشور عراق را در زمینه زیرساخت‌ها دانست و گفت: زیرساخت‌های برق، ساختمان، جاده‌، آب و فاضلاب در این کشور بسیار فرسوده است و نیاز به یک زیرسازی و بازسازی کلی دارد که ایران در این بازسازی و ترمیم می‌تواند سهم بسزایی داشته باشد.

قاسمی نقش بخش خصوصی درکشورهای هدف را مؤثر دانست و گفت: باید بخش خصوصی هر چه سریع‌تر وارد عمل شود و  دفتر مرکزی استان‌ها در عراق ایجاد شود. چون در این کشور بخش‌خصوصی نقش قابل توجهی دارد.

موضوعات :
در همین رابطه