رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

فرشید شکرخدایی رئیس مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران مطرح کرد

شبکه مدیریت نوآوری ایران در خدمت بهره‌وری

فرشید شکرخدایی رئیس مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران گفت: شبکه مدیریت نوآوری با هدف افزایش میزان آگاهی بنگاه‌های کسب‌و‌کار با مفاهیم عمومی و تخصصی مدیریت فناوری در بنگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی شده است.

18 اسفند 1395
کد خبر : 7478
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فرشیدشکرخدایی رئیس مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم افتتاح رسمی شبکه مدیریت نوآوری ایران اعلام کرد: جشنواره ملی بهره‌وری با هدف کمک به افزایش رشد اقتصادی از طریق رشد بهره‌وری و همچنین ترغیب و تشویق بنگاه‌های اقتصادی به افزایش بهره‌وری خود از سال 1387 آغاز به فعالیت کرد.

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری ادامه داد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته از رویدادهایی که با رویکرد کمک به ارتقای بهره‌وری در سطح ملی و همچنین در سطح بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور برگزار شده، حمایت کرده است.

عضو کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران افزود: از آنجایی که رویکرد مدیریت فناوری به عنوان یکی از راه‌های رشد بهره‌وری شناخته می‌شود، لذا جشنواره ملی بهره‌وری بر خود لازم دانسته تا از طریق راه‌اندازی شبکه مدیریت نوآوری ایران به صورت تخصصی مفهوم مدیریت فناوری را به صورت عملیاتی‌تر پیگیری کند.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران اظهار کرد: این شبکه با هدف افزایش میزان آگاهی بنگاه‌های کسب و کار با مفاهیم عمومی و تخصصی مدیریت فناوری در بنگاه‌های اقتصادی و همچنین توانمندسازی نیروهای متخصص در حوزه مدیریت فناوری راه‌اندازی شده و در این مسیر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری نیز همکاری‌های مناسبی به دبیرخانه جشنواره انجام داده است.

شکرخدایی تصریح کرد: به منظور تقویت هر چه بیشتر این شبکه، تعهداتی مطرح شد که نسبت به اجرایی شدن آنها اقداماتی انجام گرفت؛ مهم‌ترین این اقدامات عبارتند از امکان استفاده از ظرفیت شبکه داوران جشنواره ملی بهره‌وری، تشکیل کارگروه مدیریت نوآوری در کمیته تدوین راهبرد ملی کیفیت و تلاش برای ایجاد جایگاه برای برند نوآور و به‌کارگیری استانداردهای نوآوری در سازمان‌ها در نظام رتبه‌بندی اتاق ایران.

همچنین در ادامه این نشست، حسن فروزان‌فرد دبیر کمیته علمی جشنواره ملی بهره‌وری و عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران ضمن اعلام حمایت از راه‌اندازی شبکه مدیریت نوآوری افزود: از ظرفیت کمیسیون تخصصی رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران و دیگر کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران که خود در آنها عضویت دارد، برای ایجاد تعامل بیشتر بین اتاق‌ها و شبکه مدیریت نوآوری استفاده خواهد کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: آکادمی ملی مدیریت بهره‌وری که اخیرا توسط جشنواره ملی بهره‌وری راه‌اندازی شده است می‌تواند فرصت‌های مناسبی را به منظور بررسی بر روی موضوع نوآوری و مدیریت فناوری با هدف ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم آورد.

در پایان این نشست مقرر شد فروزان‌فرد موضوع افتتاح این شبکه را در سازمان امور مالیاتی کشور با هدف ایجاد زمینه‌های گفت‌وگوی بخش خصوصی با این سازمان در حوزه مالیات مطرح کند.

در همین رابطه