رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد

33 مصوبه در شورای گفت‌وگوی خراسان جنوبی در سال 95

نهمین نشست شورای گفت‌وگوی استان خراسان جنوبی با حضور استاندار و رئیس اتاق بیرجند برگزار شد.

18 اسفند 1395
کد خبر : 7486
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: یکی از اهداف شورای گفت‌وگو برطرف کردن مشکلات پیش روی بخش اقتصادی است که رفع آن نیاز به همکاری همه‌جانبه دارد.

محسن احتشام یکی از اهداف شورای گفت‌‌وگوی بخش خصوصی و دولت را طرح موضوعاتی دانست که در فضای کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد و برطرف کردن آن سبب رونق کسب‌وکار می‌شود.

رئیس اتاق بیرجند اظهار کرد: بررسی درخواست‌ها و مسائل فعالان اقتصادی و اتخاذ تصمیم در جهت بهبود فضای کسب‌وکار استان از مسائلی است که در این شورا باید بررسی شود.

احتشام افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سال گذشته 33 مصوبه داشته است که 20 مورد از آن‌ها اجرا و به نتیجه رسیده است و 13 مورد دیگر در دست اقدام است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در این شورا مقرر شد یک کمیته سازماندهی تشکیل شود و اگر موانعی وجود دارد با همت و تلاش دولت و بخش خصوصی برداشته و زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال بهتر و بیشتر فراهم شود.

احتشام اظهار کرد: چالش‌های زیادی پیش‌رو داریم که اگر بخواهیم موانع برداشته شود، زمان‌بر است اما استاندار محترم خراسان جنوبی به‌صورت جدی این بخش را دنبال می‌کند تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود. برطرف شدن این مشکلات زمان‌بر است و همه باهم باید برای حل مشکلات فراروی بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

وی در این جلسه به بررسی اجرای حکم ماده هفت قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و مفاد آیین‌نامه اجرایی مربوطه و بررسی و رفع مشکلات مربوط به زیرساخت‌های شرکت تعاونی صنوف آلاینده یعنی آب و برق، پرداخت و گفت: بررسی چگونگی اجرای بخشنامه نسبت مالکانه صندوق توسعه ملی و تعیین اعضای جدید شورای گفت‌‌وگو به جلسه دیگر موکول شد.

تأکید استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی و فروش

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی تولیدکنندگان تنها به روش‌های سنتی کار می‌کنند درصورتی‌که با استفاده درست از روش‌های بازاریابی و فروش می‌توانند به حداکثر سود برسند.

سید علی‌اکبر پرویزی گفت: اگر تولیدکنندگان با این روش بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند به‌هیچ‌عنوان هزینه‌های مالیاتی برای آن‌ها سنگین و غیرقابل پرداخت نخواهد بود چون از فروش مستمر درآمد کسب می‌کنند.

پرویزی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی بیرجند یک کار پژوهشی در خصوص وضعیت صنایع کوچک و متوسط با تکیه‌بر شناسایی نقاط قوت و ضعف عمومی همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی آن‌ها و ارائه راهبردهای لازم با محوریت مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده است که باید بومی‌سازی شود.

وی یادآور شد: در سطح کشور موضوعات و مشکلات مشترکی وجود دارد که همه با آن درگیر هستند اما موضوعاتی وجود دارند که در استان می‌توانیم آن‌ها را حل کنیم لذا باید از ظرفیت موجود قانونی استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تنها بیان مشکلات صنایع کوچک و متوسط و بخش خصوصی، مشکلی از آن‌ها رفع نخواهد کرد لذا در مصوبات جلسات کمتر شود تا پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

پرویزی گفت: با توجه به طرح بخشش جرائم، بدهکاران بانکی به‌ویژه بخش کشاورزی، اصناف و بازار که از سال‌های گذشته بدهی دارند می‌توانند تا پایان سال بدهی‌های خود را با بانک‌ها تسویه کنند و از این موقعیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت 100 هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص داده و بهترین موقعیت برای طلبکاران بانکی است که تا پایان سال نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

موضوعات :
در همین رابطه