رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

همزمان با بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران

اپلیکیشن «اتاق» رونمایی شد

همزمان با برگزاری بیست و دومین نشست دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق ایران، از اپلیکیشن «اتاق» رونمایی شد.

22 اسفند 1395
کد خبر : 7543
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سامانه همراه فعالان اقتصادی ایران (اتاق) روز یکشنبه 22 اسفندماه همزمان با برگزاری آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سال 1395، رونمایی شد.

 دایرکتوری اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با امکان جستجو در سامانه کارت بازرگانی هوشمند، استعلام اعتبار کارت بازرگانی، استعلام اعتبار گواهی مبدا، ثبت نام هیات های اعزامی و پذیرشی تجاری بخش‌هایی از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن «اتاق» است.

مهدی صدری، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، طی سخنانی در نشست هیات نمایندگان اپلیکیشن جدید اتاق را «چهارسوق نوین بازرگانان ایران‌زمین» خواند و اطلاع‌رسانی رویدادهای رسمی اتاق ایران و اتاق های سراسر کشور، معرفی فعالان تایید شده اقتصادی کشور از سوی اتاق ایران، فراهم آوردن فضایی برای معرفی سابقه فعالیت اقتصادی تجار، کسب‌وکار و محصولات آن‌ها و همچنین ایجاد بستری برای برگزاری مذاکرات B2B تجاری به صورت آنلاین را از ویژگی‌های این اپلیکشن برشمرد.

 صدری همچنین در گفت‌‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران»، تعامل دو سویه و چند سویه میان اتاق ایران، فعالان اقتصادی کشور، کارگزاران تجاری و همچنین پژوهشگران حوزه اقتصاد را محور شکل‌گیری این اپلیکیشن دانست و گفت: «اپلیکیشن اتاق قرار است با ارائه بستری نوین، به عنوان شبکه اجتماعی فعالان اقتصادی کشور عمل کند.»

سرپرست مدیریت فاوا اتاق ایران با تاکید بر برنامه ریزی فاوا اتاق ایران برای تقویت خدمات غیرحضوری به بازرگانان کشور گفت: «فراهم آمدن امکان درخواست صدور گواهی مبدا و درخواست صدور معرفی‌نامه جهت ویزا به سفارتخانه‌ها قدم بعدی در تکمیل اپلیکیشن اتاق خواهد بود.»

اپلیکیشن اتاق، نسخه به‌روزرسانی و بهینه شده سامانه همراه فعالان اقتصادی ایران است که پیش از این در سال 1393 از سوی مدیریت فاوا اتاق ایران در دسترس قرار گرفته بود. اپلیکیشن جدید، امکان جستجوی هوشمند در لیست دارندگان کارت بازرگانی در سراسر کشور و همچنین اطلاعات مربوط به رشته فعالیت، ثبت‌سفارش‌ها و واردات انجام شده و همچنین گواهی مبداهای صادر شده به نام آن ها را در اختیار قرار می دهد.

در این اپلیکیشن،‌ بستری قدرتمند نیز برای تعامل آنلاین فعالان اقتصادی کشور در قالب گروه‌ها و کانال‌های رسمی اتاق های بازرگانی سراسر کشور و همچنین گروه‌ها و کانال‌های ایجاد شده از سوی کاربران فراهم شده است. تقویم رویدادهای سفرهای تجاری (اعزام و پذیرش)، تقویم همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و اتفاقات خاص هر صنف، اطلاع از مقررات و آئین نامه های حوزه تجارت و کسب و کار، دسترسی به آمارها و گزارش های معاونت اقتصادی اتاق ایران، اطلاع از فرصت های سرمایه گذاری و تجاری و همچنین آخرین خبرهای مرتبط با بخش خصوصی کشور بخش‌های دیگری از امکانات این اپلیکیشن است.

 

برای دیدن ویدئوی معرفی اپلیکیشن اتاق اینجــا را کلیک کنید.

اپلیکیشن اتاق در دو نسخه Android و iOS در دسترس قرار گرفته است. برای نصب اپلیکیشن به وب سایت www.otagh.me مراجعه یا از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

 

 

در همین رابطه