رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

مذاکرات فعالان اقتصادی مازندران با سفیر فنلاند

سفیر فنلاند در ایران با حضور در اتاق مازندران، نشستی را با مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران برگزار کرد.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7556
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر جمهوری فنلاند در تهران خواستار توسعه مناسبات بازرگانی با مازندران شد.

هری کمراینن سفیر فنلاند بابیان اینکه این کشور در زمینه فناوری سلامت و ساخت بیمارستان شهرت جهانی دارد، افزود: برخی از بهترین شرکت‌های ما در زمینه فناوری سلامت در ایران حضور دارند، از جمله شرکتی که دستگاه‌های ایکس ری (اشعه ایکس) با اسکن سه بعدی تولید می‌کند.

وی گفت: شرکت نیو آیکن سازنده ربات‌های کاملاً هوشمند و اتوماتیک برای پخش دارو در بیمارستان‌ها است که اولین ربات پخش دارو در ارومیه با کمک این شرکت نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

سفیر جمهوری فنلاند با اشاره به اینکه مدارس فنلاند یکی از رتبه‌داران برتر آموزشی در دنیا هستند و برخی دانشگاه‌های ما جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند، افزود: بسیاری از دوره‌ها همچون هتلداری و مدیریت جهانگردی در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است و ما از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خود استقبال می‌کنیم.

کمراینن همچنین ابراز علاقه‌مندی کرد تا بداند شرکت‌های ایرانی چه مواردی را برای عرضه به کشور فنلاند دارد و گفت: ۱۲۰ کشور دنیا از آسانسورهای فنلاند استفاده می‌کنند.

سفیر جمهوری فنلاند با پیشنهاد ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی مازندران و اتاق بازرگانی استان‌های فنلاند گفت: امسال چند هیات استانی اتاق بازرگانی ایران برای بازدید به فنلاند آمده‌اند. این امر مستقیماً شرکت‌ها را به هم وصل خواهد کرد و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق مازندران هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مهم فنلاند در خصوص صادرات، فنلاند را کشوری پیشرو در زمینه تحقیقات و فناوری جنگل و صنایع چوب جهان دانست و گفت: مازندران در زمینه‌های مختلفی از قبیل صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی آماده همکاری با تجار و فعالان اقتصادی فنلاند است.

عبدالله مهاجر دارابی ابراز امیدواری کرد با اعزام هیات‌های تجاری از مازندران به فنلاند و برپایی نمایشگاه‌ها از قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها زمینه‌های همکاری مازندران و جمهوری فنلاند فراهم شود.

مهاجر دارابی افزود: فرآوری چوب، تبادلات عینی و دانشگاهی، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات صنعتی و فناوری‌های سبز از دیگر مواردی است که در دستور کار توسعه مبادلات تجاری میان مازندران و جمهوری فنلاند قرار دارد.

موضوعات :
در همین رابطه