رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خرمشهر عنوان شد

ضرورت تقویت صنعت گردشگری در خرمشهر

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند معتقد است؛ برای توسعه، راهی جز متمکن کردن شهروندان وجود ندارد؛ کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه رشد اقتصادی، تقویت صنعت گردشگری است.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7558
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شهرستان خرمشهر با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق، مسئولان اجرایی و نماینده مردم خرمشهر در مجلس برگزار شد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در این نشست با اشاره به برنامه‌های اتاق، برای تقویت صنعت گردشگری خرمشهر در سال 96 گفت: اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و گردشگری خارجی و داخلی، تدوین و اجرای تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهت برگزاری همایش‌های ملی و سمینارهای آموزشی مشترک، برگزاری روز خرمشهر در اتاق ایران و پیگیری مسائل مرتبط به گردشگری در مناسبت‌های خاص، از مهم‌ترین برنامه‌های سال پیش رو برای تقویت صنعت گردشگری خرمشهر است.

سید مصطفی موسوی با تاکید بر اهمیت و لزوم فعالیت تمامی دستگاه‌ها برای تقویت گردشگری، افزود: تشکیل شورای عالی گردشگری شهرستان خرمشهر به ریاست فرماندار، دبیری رئیس اتاق خرمشهر و با شرکت همه دستگاه‌های اجرائی دخیل می‌تواند کمک مؤثری به احیای صنعت گردشگری خرمشهر بکند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن اشاره به اهمیت گردشگری در توانمندی مالی و اقتصادی شهروندان گفت: برای توسعه، راهی جز متمکن کردن شهروندان وجود ندارد؛ کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه رشد اقتصادی، تقویت صنعت گردشگری است.

نعمت زاده افزود: با افزایش قدرت خرید مردم سرمایه‌گذاری افزایش و درنتیجه میزان جذب گردشگری بیشتر خواهد شد.

وی تعریف پروژه‌های گردشگری را بر اساس توانمندی‌های جغرافیائی و منطقه‌ای یکی از اصول توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: استراتژی جذب سرمایه‌گذار و تقویت گردشگری باید بر اساس توان موجود پی‌ریزی شود و بهترین راه در این مسیر تقویت ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، احداث و راه‌اندازی بازارهای ملی و فراملی برای صنایع‌دستی منطقه و ایجاد شهرک گردشگری است.

نماینده مردم خرمشهر در این نشست بیان کرد: درگذشته کار کمی برای خرمشهر صورت گرفته و نقص‌های فعلی نشان از این مورد است. با این وجود خرمشهر به‌هیچ‌وجه سوت‌وکور نیست و کمتر جایی در کشور از امکانات طبیعی و زیرساخت‌های موجود در خرمشهر برخوردار است.

عبدالله سامری با اشاره به ظرفیت‌ بالای تالاب ناصری خرمشهر برای جذب گردشگر گفت: سرمایه‌گذاری و تقویت این جاذبه موردحمایت ماست ولی نباید سایر موارد دیگر از نظیر استقرار امنیت، تقویت سلامت و ... را جهت استفاده مفرط از این پتانسیل به خطر بیندازیم.

سامری افزود: توسعه انسانی و ترویج فرهنگ عمومی از اولویت‌های خرمشهر است. این موارد نباید اهرمی و دلیلی بر غفلت ما از سایر شاخه‌های اساسی و موردنیاز شهر ازجمله تقویت اقتصاد و توسعه تجاری و گردشگری شود.

موضوعات :
در همین رابطه