رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد خبر داد

معرفی ظرفیت‌های خراسان شمالی در سفر هیات تجاری به آلمان و فرانسه

هفته گذشته هیاتی از استان خراسان شمالی با همراهی رئیس اتاق بجنورد به کشورهای آلمان و فرانسه رفتند؛ دیدار با ایرانیان مقیم فرانکفورت و شورای شهر فرانکفورت از برنامه‌های این سفر بود.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7572
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
هفته گذشته هیاتی از استان خراسان شمالی با همراهی رئیس اتاق بجنورد به کشورهای آلمان و فرانسه رفتند؛ دیدار با ایرانیان مقیم فرانکفورت و شورای شهر فرانکفورت از برنامه‌های این سفر بود.

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد -عکس: محمد علی‌مهدی

هفته گذشته هیاتی از استان خراسان شمالی با همراهی رئیس اتاق بجنورد به کشورهای آلمان و فرانسه سفر کردند و با برای دیدار با اعضای شورای شهر و ایرانیان مقیم فرانکفورت دیدار کردند.

رئیس اتاق بجنورد در این سفر ضمن تشریح دستاوردهای سفر هیات تجاری استان خراسان شمالی به کشورهای آلمان و فرانسه گفت: دروازه ورود به کشورهای اروپایی برای شکوفایی رونق و توسعه اقتصادی خراسان شمالی باز شد.

محمد صمدی از اهداف اصلی سفر هیات تجاری استان به کشورهای آلمان و فرانسه را توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی و جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد.همچنین معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان به تجار و بازرگانان خارجی را از اولویت‌های اصلی این سفر دانست.

صمدی با اشاره به صادرات استان خراسان شمالی به 22 کشور دنیا، گفت: خوشبختانه در این سفر تجاری به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این استان در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی، صنایع‌دستی، پرورش اسب اصیل ترکمن، کشاورزی، صادرات و واردات در بین تجار و بازرگانان کشورهای آلمان و فرانسه پرداختیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی افزود: در این سفر در رابطه با مباحث سرمایه‌گذاری ازجمله راه‌اندازی صنایع بزرگ، ایجاد صنایع وابسته یا پایین‌دستی استان توضیحاتی  ارائه کردیم و مقرر شد طی سفر به استان از نزدیک با پتانسیل‌های صنایع استان آشنا شوند.

صمدی ادامه داد: با ارائه گزارش مفصلی در رابطه با پتانسیل‌های بالقوه استان خراسان شمالی در زمینه‌های گردشگری، بناهای تاریخی، موزه، محصولات کشاورزی، نیروگاه خورشیدی، احداث هتل پنج ستاره برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردیم.

رئیس اتاق بجنورد به برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران مقیم ایران در فرانکفورت اشاره کرد و گفت: این تیم در ایران در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع فولادی و... فعالیت می‌کنند که بیش از 400 میلیون یورو قرارداد سرمایه‌گذاری دارند.

وی افزود: همچنین کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پتانسیل‌های استان خراسان شمالی که به زبان آلمانی تهیه‌شده بود، در اختیار سرمایه‌گذاران آلمان قرار گرفت.

پیشنهاد راه‌اندازی اتاق مشترک خراسان شمالی و فرانکفورت 

رئیس اتاق بجنورد از راه‌اندازی اتاق مشترک خراسان شمالی با شهر فرانکفورت آلمان خبر داد و گفت: مقررشده در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شود که در حال تهیه مقدمات اولیه آن هستیم.با راه‌اندازی اتاق مشترک رفت‌وآمدها و اخذ ویزای بین دو کشور تسریع می‌شود.

صمدی با اشاره به نشست تجاری با شورای شهر فرانکفورت و مدیران اقتصادی آن گفت: یکی از اقدامات مسرت‌بخش در این سفر به احتراز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران از سردر این شورا و استقبال از هیات تجاری خراسان شمالی در سالن پادشاهان ایالت هسن آلمان بود.

وی افزود: شورای اقتصاد ایالت هسن در فرانکفورت متشکل از هزار و 200 شرکت فعال است که از توانمندی‌های استان خراسان شمالی در بخش‌های مختلف استقبال کردند.

وی یادآور شد: در این سفر  مذاکراتی در رابطه با تولید برق بادی و خورشیدی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری  حوزه برق در شهرهای برمن و فرانکفورت انجام و مقرر شد مذاکرات تکمیلی پس از بازدیدها ادامه یابد.

وی افزود: در این سفر از سرمایه‌گذاران آلمانی دعوت کردیم  از نزدیک بازدیدی از کارخانه‌ها، صنایع و... داشته باشند تا با ظرفیت‌های استان به‌خوبی آشنا شوند.

رئیس اتاق بجنورد ازجمله برنامه‌های خوب این سفر را مذاکرات برای احداث نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی در اسفراین، 10 مگاواتی در شهرک صنعتی بیدک و 2 و 3 مگا واتی در گرمه و اسفراین توسط شرکت آلمانی در آینده اعلام کرد.

وی افزود: هیات تجاری استان از کارخانه تبدیل بازیافت شهر پاریس بازدید کردند و رایزنی‌های مقدماتی برای انتقال تکنولوژی بازیافت زباله و تأمین برق از سوزاندن زباله خانگی به استان انجام شد که با استقبال شرکت فرانسوی روبرو شد. مقرر شد رایزنی‌های بعدی و پیگیری‌های لازم توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: تا بعد از نوروز 96 مجوزهای لازم برای ورود هیات خارجی به استان اخذ شود تا در زمینه‌های مختلف کاری جلسات و بازدیدهایی در استان انجام گیرد.

رئیس اتاق بجنورد همچنین از اعزام هیات تجاری به کشورهای آسیای میانه ازجمله ترکمنستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی و همچنین کشورهای اروپایی اتریش، هلند، سوئیس در سال 96 خبر داد.

موضوعات :
در همین رابطه