رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان مازندران تاکید شد

همگرایی دولت و بخش‌خصوصی در مسیر توسعه استان مازندران

استاندار مازندران در نشست شورای گفت‌وگوی استان مازندران اعلام کرد که تاکنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۲۸ واحد تولیدی از بسته رونق تولید پرداخت‌شده است.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7575
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران با حضور استاندار برگزار شد.

رئیس اتاق مازندران در این نشست گفت: 19 کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف تشکیل شده، در زمینه بین‌المللی، 14 پذیرش و اعزام داشتیم. شش اعزامی به کشورهای حوزه دریای خزر و اروپایی مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه بوده است.

عبدالله مهاجر دارابی افزود: سال گذشته 50 جلسه آموزشی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تجارت جهانی برگزار شد زیرا یکی از مهم‌ترین مشکلات جدی، ورود به حوزه‌های تجارت جهانی است.

مهاجر تصریح کرد: مشکلات تأمین اجتماعی واحدها تا حدودی برطرف شد. برای رشد و توسعه اقتصاد جامعه دستگاه‌های اجرایی باید با بخش خصوصی تعامل بیشتری داشته باشند.البته در زمینه برق، گاز، کارخانجات و واحدهای تولیدی مشکلات موردنظر کاهش یافت.

رئیس اتاق مازندران گفت: در 11 ماه امسال 867 فقره محصول به ارزش 423 میلیون دلار به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، پاکستان، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر صادر شد.

برای رونق تولید به ۱۰۲۸ واحد تولیدی مازندران،تسهیلات پرداخت شد

استاندار مازندران در این نشست گفت: تاکنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید، به هزار و ۲۸ واحد استان اعطاء شده است.

ربیع فلاح جلودار گفت: سال‌های ۹۴ و ۹۵ رفت‌وآمدهای خوبی بین هیات‌های اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات و مناسبات فی‌مابین صورت گرفته است. حضور بخش خصوصی در این سفرها چشمگیر بوده، انتظار می‌رود با پیگیری‌های جدی و مستمر، جریانات اقتصادی فی‌مابین فعال و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده اجرایی شود.

استاندار با تأکید بر این‌که ظرفیت صادراتی استان باید به‌طور دقیق مستندسازی و مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید روی توانمندی‌های صادراتی و اولویت‌های این بخش بیشتر کار شود.

مقام عالی دولت در مازندران، بابیان این‌که پس از برجام، رشد اقتصادی کشور سرعت مطلوبی گرفته و رشد هفت‌درصدی وعده داده‌شده از سوی دولت تدبیر و امید محقق شده است، تصریح نمود: تورم تک‌رقمی و قیمت‌ها در بازار تثبیت‌شده است.همچنین ریسک کشوری اقتصاد ایران کاهش‌یافته و همه این دستاوردها نشان دهنده عملکرد شایسته تیم اقتصادی دولت است.

فلاح جلودار با اتاکید بر حل شدن مشکلات با اتحاد و همگرایی گفت: امروز کشورهای دیگر روی اقتصاد ایران و همکاری‌های متقابل حساب می‌کنند. بخش خصوصی باید در این راه بیش‌ازپیش فعال باشد و دولت نیز همه حمایت خود را در جهت نقش‌آفرینی بخش خصوصی در مسیر اعتلای استان به کار می برد.

استاندار با اعلام این‌که تاکنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۲۸ واحد تولیدی از بسته رونق تولید پرداخت‌شده است، افزود: بررسی تیم نظارت بر نحوه هزینه کرد این تسهیلات نشان می‌دهد  ۷۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در مسیر تعهدات خود گام برمی‌دارند، مابقی نیز در تلاش برای تحقق تعهدات هستند.

موضوعات :
در همین رابطه