رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

برگزاری اولین استارتاپ ویکند جیرفت کرمان

دانشجویان جیرفتی راه‌اندازی کسب‌وکار را تمرین کردند

اولین استارتاپ ویکند جیرفت کرمان با موضوع کارآفرینی نوآورانه که از هفته گذشته در دانشگاه این شهرستان آغازشده بوده، با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7580
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در استارتاپ ویکند دانشگاه جیرفت 13 تیم دانشجویی به طراحی و ارائه کسب‌وکارهای خلاقانه پرداختند و جمعی از استادان، مدیران، فعالان اقتصادی، کارشناسان و سرمایه‌گذاران به‌نقد و بررسی این مدل‌ها پرداختند.

رئیس اتاق کرمان در نشست پایانی در استارتاپ ویکند دانشگاه جیرفت، با اشاره به بررسی وضعیت اقتصادی کرمان گفت: این سؤال همیشه در ذهن فعالان اقتصادی استان وجود داشته که چرا کرمان باوجود دارا بودن 25 درصد باغات کشور، 40 درصد معادن کشور، بالاترین ارزش‌افزوده معدن، تنوع اقلیمی، نیروی انسانی توانمند، نخبگان و استعدادهای علمی و مزایای دیگر، نسبت به استان‌های دارای امکانات خدادادی کمتر، از توسعه لازم برخوردار نبوده است؟

 سید مهدی طبیب زاده ادامه داد: باوجود همه این پتانسیل‌ها، در بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی استان مانند اشتغال، درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی، ظاهر شهرها، وضعیت معیشت و سایر عواملی که برای سنجش سطح رفاه یک جامعه سنجیده می‌شود، فاصله بسیاری با سطح مطلوب آن وجود دارد.

طبیب زاده افزود: شاید یکی از دلایل آن عدم توجه به کسب‌وکارهای کوچک خلاقانه باشد و به نظر می‌رسد مسیر توسعه و افزایش رفاه از این راه می‌گذرد. طبیب زاده، با تأکید بر اینکه این ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان مهم‌ترین عامل توسعه محسوب می‌شوند، گفت: هرقدر بتوانیم در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم به همان اندازه هم می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

طبیب زاده رسالت اتاق کرمان را توسعه بازار و کسب‌وکار عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان مبتکر و خلاق باید پتانسیل‌های منطقه را شناسایی و ایده‌های استفاده از آن‌ها را ارائه کنند که اتاق در این زمینه همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

موضوعات :
در همین رابطه