رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

در شورای گفت‌وگوی استان عنوان شد

ایجاد یوزانس داخلی در دستور کار اتاق البرز

چهل و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت‌ و بخش خصوصی استان البرز برگزار شد.

23 اسفند 1395
کد خبر : 7586
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق البرز در چهل و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت‌ و بخش خصوصی استان از برنامه‌ریزی جهت برخورداری آسان فعالان اقتصادی این استان از تجارت الکترونیکی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای جمع‌آوری آمار و اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی استان آغازشده است.

رحیم بنامولایی گفت: برنامه تجارت الکترونیک هم‌زمان در اتاق‌های بازرگانی سایر استان‌ها شروع‌شده و طبق برنامه اطلاعات جامع از 90 هزار واحد صنعتی در کشور جمع‌آوری خواهد شد.

بنامولایی ایجاد یوزانس داخلی را از دیگر اولویت‌های اتاق البرز عنوان کرد و افزود: با اجرای این برنامه تولیدکننده می‌تواند بدون اتلاف وقت و سرگردانی مواد اولیه مورد نیازش را از طریق یک کارخانه واسطه‌ای و یا تبدیلی توسط خدمات بانکی خریداری کند.

وی با اشاره به نشست اخیر با سفیر کشورمان در فرانسه در خصوص مشکلات جابه‌جایی دلار در مبادلات تجاری از طریق ال‌سی گفت: آقای سفیر پیشنهاد کرد که در مبادلات ارزی از طریق ال‌سی می‌توانیم به‌جای طرح سوئیفت، طرح تارگت دو که مخصوص مبادلات تجاری با یورو هستند را جایگزین کنیم.

بنامولایی اضافه کرد: بدین ترتیب مشکل سوئیفت و استفاده از دلار در مبالات ارزی برطرف می‌شود.

رئیس اتاق البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اتاق البرز نمایشگاهی دائمی برای نمایش توانمندی‌های استان تدارک دیده گفت: با این کار قصد داریم هیات‌های تجاری را از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان آگاه کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب در جهت توسعه صادرات استان برای دست‌اندرکاران، مدیران عامل، بازرگانی، اداری شرکت‌ها و کارخانه‌ها از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی البرز است.

وی با اشاره به برگزاری دیدار نوروزی در 16 فروردین‌ماه سال آتی، از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و اعضای اتاق همچنین مسئولان اجرایی استان برای حضور در این آیین دعوت کرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی عزم ملی و همراهی همگان را می‌طلبد

استاندار البرز در این نشست گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی عزم ملی و همراهی همگان را می‌طلبد.

 سید حمید طهایی گفت: اقتصاد مقاومتی درواقع مسیر توسعه و رهایی از وابستگی‌ها را هموار می‌کند.

طهایی تولید ملی را زیربنایی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پروژه‌های زیر بنایی بزرگ راهگشای توسعه و رفع مشکلات استان است.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و تلاش دست اندکاران برای موفقیت در برجام را شایان توجه و حرکت به سمت توسعه دانست.

استاندار البرز با اشاره به تبلیغات منفی استکبار علیه کشورمان گفت: یک ویژگی مهم برجام آگاه شدن کشورها از حقانیت جمهوری اسلامی است، چراکه موسسه‌های اقتصادی در تعامل با ایران از دروغ‌پردازی‌های دشمنان ما آگاه نبودند.

طهایی به سفر اخیرش به اسپانیا اشاره کرد و گفت: مسئولان اسپانیا چنین مطرح می‌کردند که تحت تأثیر تبلیغات منفی آمریکا بازار ایران را ازدست‌داده‌اند و اکنون در تلاش هستند روابط تجاری با کشورمان را گسترش دهند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به سفر ریاست جمهوری به این استان گفت: در جریان این سفر 995 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد.

در همین رابطه