رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

باهدف مشارکت اتاق البرز در تدوین استانداردها

دفتر استانداردسازی در اتاق البرز افتتاح شد

با حضور استاندار و مدیر کل استاندارد البرز دفتر استانداردسازی در اتاق البرز افتتاح شد.

26 اسفند 1395
کد خبر : 7599
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق البرز در مراسم افتتاحیه دفتر استانداردسازی گفت: با افتتاح دفتر استانداردسازی در اتاق البرز، بستر استفاده مطلوب از توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فنی در تولید و عرضه محصولاتی باکیفیت بالا و قابل‌رقابت در بازارهای داخلی و خارجی فراهم‌ شده است.

رحیم بنا مولایی خطاب به تولیدکنندگان محصولات صادرات محور گفت: عرضه هر محصولی در بازار صادرات مستلزم رعایت کامل استانداردهای تعیین‌شده در مسیر تولید آن محصول است. در صورتی از اعتبار لازم در بازارهای بین‌المللی برخوردار خواهیم شد که محصولات تولیدی صنایع ما منقش به علامت استاندارد ملی باشد.

وی خاطرنشان کرد: نشان استاندارد ملی ایران در بازارهای صادرات جایگاه ویژه‌ای دارد.در اقتصاد مقاومتی نیز استانداردسازی و تولید محصولات باکیفیت مورد تائید قرارگرفته است.

بنا مولایی اظهار کرد:  یکی از مشکلات عمده‌ای که در بخش تولید کشور با آن مواجه هستیم فرهنگ غلط مصرف کالاهای خارجی است. این مشکل در شرایطی خودنمایی می‌کند که محصولات مرغوب و مطابق با استانداردهای قابل‌قبول به‌وفور در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان البرز نیز در سخنانی ایجاد تعامل با اتاق بازرگانی، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در  استانداردسازی» را ازجمله اهداف تأسیس  دفتر استانداردسازی در اتاق البرز عنوان کرد.

فتانه شکر الهی گفت: تهیه و تدوین پیش‌نویس استانداردهای ملی و بین‌المللی ، انجام طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی با مشارکت بخش خصوصی و مراکز علمی پژوهشی از دیگر اهداف و برنامه‌های تأسیس دفتر استانداردسازی  در اتاق بازرگانی استان است.

 امضا تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل استاندارد البرز

در مراسم افتتاحیه اتاق استاندارد، تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق البرز و اداره کل استاندارد استان باهدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی امضا شد.

مشارکت در تدوین پیش‌نویس استانداردهای ملی و بین‌المللی، همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب، مدارک علمی – آموزشی، مشارکت در تدوین استانداردهای جامع محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تسهیلات در ارائه دوره-های آموزشی به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص ازجمله موضوع‌های این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه بررسی و تعیین اولویت موضوع پیشنهادی اتاق برای تدوین استانداردهای ملی، برگزاری دوره‌های آموزشی استانداردسازی، دوره‌های تخصصی، در زمینه‌های مرتبط با هدف علمی و فنی کشور، پذیرش کارآموزان اعزامی از طرف اتاق با توجه به ظرفیت‌های اداره کل، ایجاد زمینه و بسترهای لازم برای استفاده محققان اتاق از امکانات اداره کل استاندارد استان و به رسمیت شناختن حق‌وحقوق مادی و معنوی اتاق در خصوص نتایج حاصله از فعالیت‌های مشترک از تعهدات اداره کل استاندارد است.

همچنین، رعایت دقیق موازین و اولویت‌های اعلام‌شده سازمان در خصوص آموزش، تدوین و ترویج استانداردها بر اساس موضوع تفاهم‌نامه، تشکیل و راه‌اندازی دفتر استانداردسازی در اتاق، در اختیار قرار دادن امکانات و اسناد و مدارک علمی، همکاری مؤثر در زمینه تألیف، ترجمه و نشر کتب، مقالات، استاندارد و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز مشترک، مشارکت در ارائه راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در کشور و تشکیل گروه‌های آموزشی و پژوهشی با عضویت نمایندگان طرفین برای تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی و هدایت فعالیت‌ها از تعهدات اتاق بازرگانی البرز بر اساس این تفاهم‌نامه است.

در همین رابطه