رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

در شورای گفت‌وگوی استان مرکزی مطرح شد

طرح بر زمین مانده 55 متری اراک تعیین تکلیف شود

هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با محوریت بررسی تأثیرات طرح 55 متری اراک بر فضای کسب‌وکار برگزار شد.

25 اسفند 1395
کد خبر : 7617
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با محوریت بررسی تأثیرات طرح 55 متری اراک بر فضای کسب‌وکار برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در این نشست خواستار ورود استاندار به بحث طرح 55 متری اراک شد و گفت: طرح 55 متری اگر توجیه اقتصادی داشت به‌طور یقین تاکنون انجام‌شده بود، بنابراین طرحی که در دوران رونق اقتصادی انجام‌نشده در دوران و شرایطی که با مشکلات اقتصادی و رکود مواجه هستیم قطعاً انجام نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه در اجرای طرح 55 متری حاشیه و حریم برداشته‌شده و اجرای طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد و نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی نیز هست، اجرای این طرح مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

جعفری اظهار کرد: اجرای طرح 55 متری به‌صورت بلوک-بلوک شهر را زخمی خواهد کرد و بحث رفع مشکلات و گره‌های ترافیکی کلان‌شهر اراک که هدف اصلی اجرای این طرح بوده را هرگز مرتفع نمی‌کند.

وی گفت: این در حالی است که در زمینه اجرای این طرح هم‌اکنون در شورای اسلامی دوره چهارم کلان‌شهر اراک نیز نظر واحدی وجود ندارد و با توجه به اینکه بخش بزرگی از شهر و تعداد زیادی از شهروندان را درگیر کرده باید هرچه زودتر موردبازنگری قرار گیرد.

استاندار مرکزی در زمینه اجرایی نشدن طرح 55 متری بعد از گذشت حدود 13 سال گفت: این طرح باید هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود، زیرا تعداد زیادی از شهروندان را در مناطق مختلف کلان‌شهر اراک درگیر کرده است.

محمود زمانی ‌قمی گفت: من به‌هیچ‌عنوان با اجرای این طرح مخالف نیستم، اما اگر بعد از برگزاری جلسات کارشناسانه به این نتیجه برسیم که اجرای آن نارضایتی شهروندانی که ملک آن‌ها در این طرح قرارگرفته را به همراه دارد به‌طور یقین تصمیمی خواهیم گرفت که به نفع مردم باشد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: حدود 14 سال است که طرح جامع کلان‌شهر اراک تهیه‌شده، اما متأسفانه طرح 55 متری که در طرح جامع اراک دیده‌شده هنوز اجرایی نشده و مشکلات بسیار زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

رقیه یادگاری گفت: طرح 55 متری باید موردبازنگری قرار گیرد، زیرا اجرای این طرح برای بخش خصوصی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و دولت نیز نمی‌تواند در اجرای این طرح بودجه‌ای را هزینه کند.

موضوعات :
در همین رابطه